مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

ارائه راهکارهای عملی برای ارتقا و پیشرفت برنامه درسی نیاز امروز آموزش و پرورش در زیست‌بوم جدید است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، ارائه راهکارهای عملی برای ارتقا و پیشرفت برنامه درسی را نیاز امروز آموزش و پرورش در زیست‌بوم جدید عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۲۸۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ارائه راهکارهای  عملی برای ارتقا و پیشرفت برنامه درسی نیاز امروز آموزش و پرورش در زیست‌بوم جدید است

علی مطهری درآیین افتتاحیه نخستین همایش ره‌یافت‌های نوین برنامه درسی ملی در زیست‌بوم جدید گفت: نظام تعلیم و تربیت در بُعد آموزشی و پرورشی به برنامه‌ریزی‌های جدید و مطابق با نیازهای روز جامعه نیاز دارد. جامعه بزرگ دانشگاهی و متخصصین این امر، یکی از بهترین محل‌های مراجعه برای تحقق این بازنگری و به‌روزرسانی هستند.

وی گفت: همایش ره‌یافت‌های نوین برنامه درسی ملی در زیست‌بوم جدید با همکاری دانشگاه ارومیه، دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش استان برنامه‌ریزی شده و مهمترین خروجی این همایش ملی، ارائه راهکارهای عملی برای ارتقا و پیشرفت برنامه درسی نیاز امروز آموزش و پرورش در زیست‌بوم جدید است.

مطهری به ضرورت بازنگری در همه خرده‌نظام‌های زیرمجموعه آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: برنامه درسی، نیروی انسانی، فضای آموزشی، منابع انسانی و پژوهش از جمله مهمترین خرده‌نظام‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و بازنگری و به‌روزرسانی در همه این بخش‌ها لازم و ضروری است.

وی افزود: تغییرات مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی پیشرفت‌های مرتبط با حوزه تکنولوژی، نیاز به تغییر را نمایان‌تر می‌کند. برنامه درسی، یکی از مهمترین خرده‌نظام‌های تعلیم و تربیت است و تغییرات آن باید به‌صورت عملی و با دخالت مستقیم پژوهشگران مدیریت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات همایش ره‌یافت‌های نوین برنامه درسی ملی در زیست‌بوم جدید  گفت: از اواخر سال ۱۴۰۲ مقدمات همایش را فراهم و در شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش مصوب کردیم و فوراً شورای سیاستگذاری این همایش را تشکیل دادیم. سپس تصمیم بر آن شد با همکاری دانشگاه ارومیه، کارها را پیش ببریم و سیاستگذاری صورت گرفت.

مطهری افزود: ۶۰۰ مقاله در دبیرخانه این همایش وصول شد و داوران ۴۰۰ مقاله را شایسته داوری و پذیرش دانستند که از بین این مقالات ۹ مقاله جهت ارائه در همایش انتخاب شد. با برگزاری کارگاه‌های جنبی و پنل‌های علمی برای شرکت‌کنندگان و‌ پژوهشگران، هم‌افزایی خوبی بین پژوهشگران این همایش ایجاد شد که قابل تحسین است و امیدواریم نتایج و اثرات این همایش در زیست‌بوم جدید آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار