معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

جشن عاطفه‌ها یک جریان فرهنگی و تربیتی برای ایجاد حس نوع‌دوستی در جامعه است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، جشن عاطفه‌ها را یک جریان فرهنگی و تربیتی برای ایجاد حس نوع‌دوستی در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه‌ها یک جریان فرهنگی و تربیتی برای ایجاد حس نوع‌دوستی در جامعه است

غلامرضا فدوی در نشست هماهنگی برگزاری جشن عاطفه‌ها این برنامه را یک برنامه تربیتی بیان کرد و افزود: برگزاری جشن عاطفه‌ها یک موضوع تربیتی در بحث دانش‌آموزان بوده و دانش‌آموزان در این فرآیند، تربیت یافته و نسبت به همنوعان خود احساس مسئولیت می‌کنند. ایجاد حس احسان و نیکوکاری در دانش‌آموزان، یکی از وظایف مجموعه آموزش و پرورش است.

فدوی، کمک به دیگران را وظیفه هر انسانی دانست و افزود: تلاش برای انجام کارهای نیک، یک عمل خداپسندانه بوده و باید همیشه در اولویت کارهایمان قرار دهیم. همه انسان‌ها به دنیا آمده‌اند تا با کمک به همنوعان خود و داشتن دستانی سخاوتمند، همیشه در برطرف کردن مشکلات هم این امر مهم را به خوبی انجام دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش استان، برگزاری جشن عاطفه‌ها را یک آیین زندگی اخلاقی و خدایی دانست و گفت: عاطفه‌ها یعنی مهربانی، دوستی و دوری از خشنونت که تمرین می‌شود به وسیله آن بندگی الهی را بهتر ترسیم کنیم.

مهرداد محمدزاده‌علمداری، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ترویج سنت حسنه انفاق، نیکوکاری خیر و احسان در سطح جامعه، تأمین بخشی از نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و هدف‌سازی و هدایت انفاق مردم در جهت تحصیل فرزندان خانواده‌های نیازمند و... از جمله اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

به گفته محمدزاده 18 هزار و 78 دانش‌آموز در استان آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار