شهردار ارومیه:

هفتمین جشنواره انگور ارومیه با نمایش سنت‌ها و محصولات محلی برگزار می‌شود

ارومیه (پانا) - شهردار ارومیه از برگزاری هفتمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی‌چست از ۲۷ شهریور تا ۲ مهر خبر داد که با هدف معرفی انگور تولیدی ارومیه و محصولات متنوعی همچون دوشاب، کشمش، سرکه و مویز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین جشنواره انگور ارومیه با نمایش سنت‌ها و محصولات محلی برگزار می‌شود

به گزارش پانا به نقل از شهرداری ارومیه؛ حسین مهدیزاده اظهار  کرد: در این رویداد، سنت‌های قدیمی مانند پخت دوشاب و نمایش مراحل سنتی چیدن انگور توسط گروه‌های محلی به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین ظرفیت‌های تولید، فرآوری و صنایع تبدیلی مرتبط با انگور در ارومیه برای عموم بازدیدکنندگان به نمایش در خواهد آمد.

وی افزود: علاوه بر غرفه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، خدمات گردشگری و نمایش زندگی عشایری، جُنگ‌های شادی با حضور هنرمندان استانی و کشوری نیز برگزار می‌شود. ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه نیز خدمات حمل‌ونقل رایگان به دهکده ساحلی را در ایام جشنواره فراهم کرده است.

مهدیزاده همچنین از مشارکت جهاد کشاورزی و دانشگاه ارومیه در این جشنواره خبر داد و ادامه داد: مراحل علمی کاشت و برداشت انگور و عرضه نهال در غرفه‌های ویژه‌ای برای شهروندان به نمایش گذاشته می‌شود. با توجه به همزمانی جشنواره با هفته وحدت و میلاد پیامبر(ص)، برنامه‌های نورافشانی، موسیقی زنده و نمایش‌های کودکانه نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: پارکینگ دهکده ساحلی چی‌چست با ظرفیت ۳۰۰۰ خودرو به صورت رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد و جشنواره هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار