دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش:

موکب‌هاى دانش آموزى و آموزش و پرورش بار فرهنگى موکب‌ها را به دوش کشیده‌اند

ارومیه (پانا) - دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش گفت: بار فرهنگى موکب‌هاى اربعین استان آذربایجان غربى بر دوش موکب‌هاى آموزش و پرورش و موکب‌هاى دانش آموزى است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
موکب‌هاى دانش آموزى و آموزش و پرورش بار فرهنگى موکب‌ها را به دوش کشیده‌اند

سید على سیدى در گفت‌وگو با پانا در خصوص اهمیت فعالیت آموزش و پرورش در موکب‌هاى داخلى و خارجى پیاده روى اربعین گفت: امروز نگاه آموزش و پرورش به موضوع پیاده روى اربعین یک نگاه کاملاً فرهنگى و تربیتى برگرفته از ساخت عبادى، اخلاقى و مذهبى سند تحول بنیادین است.

دبیر ستاد اربعین وزارت آموزش و پرورش افزود: اربعین یک فعالیت یا یک برنامه صرف نیست بلکه یک جریان مهم و بى بدیل در آموزش و پرورش به حساب می آید و امسال نیز همه برنامه‌ریزى‌هاى صورت گرفته در راستاى تحقق عملى این رویداد مهم است.

 

 

سیدى با اشاره به برنامه هاى پیش بینى شده در ستاد اربعین آموزش و پرورش گفت: پیاده روى گروهى دانش آموزان، سوگواره ابرات در ٨ رشته مختلف، موکب هاى فرهنگى و خدماتى در داخل و خارج از کشور و محورهاى ٦ گانه خروجى، اجراى پیاده روى برای جاماندگان در ٧٤٠ منطقه از کشور و اجتماع بزرگ دانش آموزان در کربلاى معلى از جمله مهترین برنامه هاى هدف گذارى شده براى اربعین امسال است.

 

 

وى در خصوص فعالیت هاى موکب هاى استان آذربایجان غربى نیز گفت:  یک برنامه ریزى و هم افزایى بسیار عالى در استان آذربایجان غربى در موضوع موکب هاى آموزش و پرورش و موکب هاى دانش آموزى صورت گرفته و نتیجه آن اجراى برنامه هاى  فرهنگى در موکب ها است که با  کیفیت بسیار بالا در حال اجرا هستند.

 

 

سیدى افزود: در بازدیدهایى که از موکب هاى استان آذربایجان غربى داشتیم دیدیم که بار عظیمى از برنامه هاى فرهنگى مجموعه موکب هاى استان بر دوش موکب هاى آموزش و پرورش و موکب هاى دانش آموزى است ، دانش آموزان در همه موکب هاى برپا شده از ماکو تا نقطه خروج کشور در مرز تمرچین با شور و احساسات مثال زدنى فضاى خاصى را براى زائرین پیاده روى اربعین ایجاد کرده اند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار