رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور:

فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی الگوی زن سوم مسلمان در حوزه حجاب و فعالیت در جامعه هستند

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی الگوی زن سوم مسلمان در حوزه حجاب و فعالیت در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی  الگوی زن سوم مسلمان در حوزه حجاب و فعالیت در جامعه هستند

اختتامیه دوره توانمندسازی طرح «یاوران ولایت» فرماندهان واحدهای پیشگام  بسیج دانش آموزی استان با حضور سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد.

 سردار مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی طرح «یاوران ولایت» بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه فرماندهان واحدهای پیشگام باید دو نکته را در نظر بگیرند، گفت: نکته اول اینکه شما فرماندهان باید ناظر به فضای منطقه باشید و قرار است آینده را شما در دست بگیرید و نکته دیگر اینکه شما الگوی زن سوم مسلمان در حوزه حجاب و فعالیت در جامعه هستید. 

این مسئول با اشاره به شناخت فضای منطقه ادامه داد: رژیم صهیونستی با جنایت‌ها و نسل‌کشی‌هایی که در حال انجام در منطقه است بی‌نظیر بوده و تلاش دارد که فضا را بهم بریزد. 

سردار باستان افزود: سرعت دومینوی فروپاشی صهیونست در منطقه در حال افزایش است و شما فرماندهان بزودی آن روز را خواهید شد. 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به ۱۰ دلیلی که باعث فروپاشی این رژیم خواهد شد، گفت: دلیل اول اینکه این جنایت‌های رژیم صهیونستی به حمایت‌های چه کسی در حال اتفاق افتادن است؟ آمریکا و انگلیس، و به همین دلیل محکوم به فروپاشی است. 

وی گفت: دوم اینکه رژیم صهیونستی یک کشور یا دولت نیست بلکه یک سازمان تروریستی بزرگ و رژیم جعلی است و موساد آن را اداره می‌کند و این رژیم تاکنون ۴۰ هزار نفر را شهید کرده و جنایت اخیر مدرسه که ۱۰۰ نفر را به خاک و خون کشیدند که هیچ دولت و حکومتی چنین جنایتی را انجام نمی‌دهد، بنابراین نابودی این رژیم نزدیک است.

سردار باستان ادامه داد: دنیا نسبت به ماهیت صهیونستی آگاه و بیدار شده و امروزه حتی نوجوانان و جوانان آمریکایی نیز در حال اعتراض به این جنایت ها هستند و هر روز نیز این اعتراضات بیشتر شده و این هم دلیل سوم فروپاشی رژیم صهیونستی است.

وی عدم ارتباط و گردن‌گیری جنایات رژیم صهیونستی توسط کشورهای دیگر، محصور شدن در چهاردیواری‌های بتنی، دوتابعیتی بودن مردم و مهاجرت را از دلایل دیگر فروپاشی رژیم صهیونستی عنوان کرد. 

سردار باستان گفت: همچنین وقتی کسی ظلم می‌کند، نسل‌کشی می‌کند به مراتب سرعت فزوپاشی و اضمحلال آن نیز افزایش می کند و این دلیل دیگر فروپاشی این رژیم منحوس است. 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور ادامه داد: از طرف دیگر این نسل‌کشی ها باعث انسجام بیشتر کشورهای اسلامی و تقویت جبهه مقاومت شد و وقتی این ها شهید اسماعیل هنیه را در ایران ترور کرده و به شهادت رساندند کشورهای منطقه به جبهه مقاومت کمک کرده و این نیز از دلایل دیگر نزدیک شدن فروپاشی این رژیم را رقم می زند.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج برای همه دانش آموزان است، گفت: حضور در جلسات انجمن اولیای مربیان، برگزاری جلسات بصیرتی، آگاه سازی و روشنگری با کمک مدیران مدرسه، فعال‌سازی گروه های هنری سرود و تئاتر در مدارس، برگزاری اردوهای جهادی، برگزاری مسابقات ورزشی و فعال بودن در حوزه تبلیغات از جمله ویژگی یک فرمانده واحد پیشگام دانش آموزی است. 

وی افزود: در حوزه علمی و آموزشی تقویت بنیه علمی مهم است و باید در مدرسه حرف شما را به عنوان یک نخبه علمی بپذیرند و شما دانش آموزان در لیگ علمی پایا که یکی از بزرگترین لیگ‌های علمی جهان اسلام است باید حضور فعال داشته باشید. 

سردار باستان ادامه داد: همچین فرماندهان واحدهای پیشگام باید آسیب‌های اجتماعی احتمالی در مدارس خود را با کمک مدیر مدرسه حل کنند بنابراین فعالیت شما باید به عنوان بسیج مدرسه باشد. 

وی تبلیغ و ترویج احکام را از دیگر وظایف فرماندهای واحدهای پیشگام عنوان کرد و گفت: برخی داشن آموزان احکام را آنطور که باید درک نکردند بنابراین باید با برگزاری جلساتی و فعالیت هایی در این حوزه به این افراد آموزش داده شود. 

وی افزود: همچنین همانطوری که در فضای حضوری بسیج فعال است در فضای مجازی نیز باید فعال باشد و بسیج مدرسه در این راستا باید گروه یا کانالی تشکیل داده و فعالیت کند. 

سردار باستان در پایان سخنان خود گفت: بسیج کمک می‌کند ارزش‌های انقلاب و اسلام در فضای مدرسه به همه دانش آموزان منتقل شود.

 

یاوران ولایت

اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی گامی موثر در تربیت دانش‌آموزان

 

سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی، نیز در این مراسم با اشاره به دانش آموزان گفت: شما خودتان محتوای این برنامه ها را می‌سازید و دانش‌آموزان آینده سازان این کشور و ذخیره های انقلاب اسلامی هستند و اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی گامی موثر در تربیت دانش‌آموزان است. 

وی افزود: نکته دیگر اینکه شما حتما باید در حوزه در یک وضعیت سطح خوبی باشید و اگر به حد مطلوب برسید حرف شما تاثبرگذاری بیشتری خواهد داشت. 

 

سردار رجبی ادامه داد: انتظار ما از شما فرماندهان واحدهای پیشگام این است که سطح تاثیرگذاری‌ خود  را به دیگران منتقل کنید و این لازمه فعال بودن و افزایش قدرت بسیج‌کنندگی است. 

وی گفت: شما فرماندهان واحدهای پیشگام باید ارتباط خودتان را با دیگر دوستانتون بیشتر کرده و با خودتان همراه کنید. 

سردار رجبی بیان کرد: با این ارتباط ایجاد شبکه و شبکه سازی اتفاق می‌افتد و گفتمان ایجاد می کنید و بهترین الگودهی و راهنمایی را انجام می دهید و این موضوع ماموریت شما،  کار شما و انتظار خانواده شما است. 

وی بیان کرد: اینکه شما در این مسیر قدم برداشته اید، نخستین قدم در شروع مدیریت و تأثیرگذاری در اطراف است.

 

یاوران ولایت

 

 

 

ایجاد شکاف بین نوجوانان و حاکمیت هدف اصلی دشمن است

 

 

علی مطهری، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تسلیت شهادت اسماعیل هنیه و رسیدن اربعین حسینی، گفت: دشمن به روش های مختلف در صدد است که به ایران صدمه بزند و آنچه امروز مورد اهمیت بوده این است که فرماندهان واحدهای پیشگام تجهیز و توانمند شوند و این نقش خود را به خوبی ایفا کنید. 

وی افزود: در دوره یاوران ولایت از هر مدرسه الگوترین فرد حضور دارند و آن‌هایی که می‌خواهند به‌عنوان یاوران ولایت نقش آفرینی کنند، باید ویژگی‌هایی داشته که الگو باشند. 

مطهری ادامه داد: یکی از این ویژگی‌ها، داشتن بینش و معرفت عمیق است و یکی از کارکردهای اصلی دوره طرح یاوران ولایت آموزش و ارتقای معرفت فرماندهان واحدهای پیشگام است. 

وی افزود: فرد باید بینش عمیق نسبت به مبدا اصلی که خالق است، داشته باشد و کسی که خالق اصلی خود را به درستی بشناسد و به درستی معرفت حاصل کند و ایمان و تقوا داشته باشد در مقابل ناملایمتی‌ها ثابت قدم و استوار نقش ایفا می کند.

وی گفت: ایجاد شکاف بین نوجوانان و حاکمیت هدف اصلی دشمن بوده و درصدد است با این شکاف به هدف اصلی خود برسد که شما این نیت شوم راناکام خواهید گذاشت. 

این مسئول افزود: لازمه ناکام بودن این شکاف این است که شما بینش خود را در ابعاد مختلف تعمیق دهید. 

این مسئول بیان کرد: کسی که انسان و هستی را به درستی شناخته و امام زمان خود را بشناسد در راستای ولایت پذیری نیز موفق خواهد و حاصل همه این موضوعات داشتن بینش عمیق است.

وی الگو بودن در عبادت و بندگی، داشتن شجاعت، روحیه ایثار، بردباری و ولایت پذیر بودن را از جمله ویژگی‌های دیگر فرماندهان واحدهای پیشگام است. 

وی گفت: فرماندهان واحدهای پیشگام باید از نظر علمی نیز در مدارس خود الگو باشند که اگر نباشند دیگر دانش آموزان به شما اهتمام نخواهند داشت و ضعف علمی به عنوان عامل بازدارنده و نقطعه ضعف شما خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افزود: پیام انقلاب اسلامی را باید در دنیا توسط شما دانش آموزان تبیین کنیم و هر چقد معرفت بیشتر، بینش عمیق‌تر و اثرگذاری این موضوع نیز بیشتر خواهد بود و فرماندهان واحدهای پیشگام باید از دوره طرح یاوران ولایت با یک ره‌توشه ارزشمند خارج شدند.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار