مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:

فلسفه قیام عاشورا و الگوهای آن در جامعه امروز باید تبیین شود

مصلای امام خمینی(ره) ارومیه، میزبان سوگواره «أحْلیٰ مِنَ العَسَل» خواهد بود

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا و الگوهای آن در جامعه امروز تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
فلسفه قیام عاشورا و الگوهای آن در جامعه امروز باید تبیین شود

علی مطهری در جلسه ویژه هماهنگی برنامه ملی دانش‌آموزی «أحْلیٰ مِنَ العَسَل» که با حضور نمایندگان نهادها، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی با رویکرد دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت شناخت معارف حسینی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با علل اصلی قیام حسینی باید به برگزاری مراسم عزاداری همراه با ارتقای سطح معنویت این قشر توجه ویژه شود.

وی افزود: صِرف عزاداری و برپایی تکیه‌های عزا برای سیدالشهدا(ع) امری مورد ستایش و قابل قدردانی است اما اصل اساسی و مهم در این خصوص باید به سمت و سوی شناخت دلایل قیام و تحمل مشقت سفر کاروان کربلا باشد و فلسفه قیام عاشورا و الگوهای آن باید در جامعه امروز تبیین شود.

مطهری ادامه داد: برنامه‌های ویژه دانش‌آموزی و نوجوانان با این محوریت و با تکیه بر بیان معارف حسینی برگزار می‌شود که یکی از این مراسم و برنامه‌های مهم، آیین ملی «أحْلیٰ مِنَ العَسَل» است که به مناسبت سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می‌شود.

وی درخصوص جزئیات این برنامه گفت: برنامه متمرکز و نمادین استانی «أحْلیٰ مِنَ العَسَل» امسال با حضور نوجوانان حسینی، روز پنج‌شنبه (۲۱ تیر) از ساعت ۹:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود و این مراسم معنوی به‌صورت زنده از شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان‌غربی نیز پخش می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه، استانداری آذربایجان‌غربی، صداوسیمای مرکز استان، تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان، ستاد اقامه نماز استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شهرداری ارومیه، کانون مداحان مرکز استان، بسیج دانش‌آموزی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان، هیات رزمندگان اسلام استان و سایر مجموعه‌ها در برگزاری این برنامه معنوی همکاری و مشارکت خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار