مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی:
معلم متعهد و دغدغهمند عامل تحول و رسیدن به ملکوت است
ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، معلم و مربی متعهد و دغدغهمند را عامل تحول، تربیت، صعود و رسیدن به ملکوت دانست.
![معلم متعهد و دغدغهمند عامل تحول و رسیدن به ملکوت است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/72TGFqhCTNA6/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHwuTljDTMioMsAIKXaKdntA,,/%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%AC+%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4+%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C.jpg)
علی مطهری در آیین تجلیل از فعالان طرحهای تربیتی سازمان بسیج دانشآموزی استان آذربایجان غربی به اهمیت نقش مربی و معلم در سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: عامل تحول، تربیت، صعود و رسیدن به ملکوت مورد اشاره و تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم و مربی و در تعریف کلی، نیروی انسانی متعهد و دغدغهمند است.
وی اظهار کرد: انسان برای عروج، صعود و سعادت آفریده شده که تربیت توسط معلمان و مربیان، لازمه رسیدن به این مرحله به حساب میآید. بُعد صعوددهنده و سقوطدهنده در ذات انسان وجود دارد و نقش مربی در این مرحله مشخص خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، طرحهای تربیتی اجرایی در مدارس توسط سازمان بسیج دانشآموزی را یک بستر بسیار مناسب برای تحقق واژه تربیت دانست و گفت: زمینههای لازم برای اجرا و عملیاتی کردن طرحهای تربیتی - اجرایی سازمان بسیج دانشآموزی در مدارس را ایجاد کردهایم. این طرحها بستر بسیار مناسب برای تحقق تربیت و رسیدن به حیات طیبه مورد اشاره در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
مطهری با بیان اینکه زمانی این طرح به موفقیت میرسد که شاهد تغییر در مخاطبان خود باشد که دانشآموزان هستند، افزود: خانه، مدرسه، مسجد و جامعه باید به عنوان نهادهای مرجع تربیتی در شکلگیری هویت و شخصیت دانشآموزان منطبق با ارزشهای دینی و اسلامی و ایرانی همت مضاعف داشته باشند.
وی گفت: حصول اطمینان از جریان پرشتاب حرکت انقلابی، ایجاد تشکیلات منظم و آگاه به ماموریت و وظایف و تحقق تربیت جوان مومن پای کار و انقلابی و بصیر از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح مدارس است.
ارسال دیدگاه