مسئولان جدید سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی معرفی شدند

ارومیه (پانا) - طی مراسمی، محمد سلیمانی به عنوان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و جهانگیر اسلام‌پرست به عنوان مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان آذربایجان غربی معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مسئولان جدید سازمان بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی معرفی شدند

با برگزاری مراسم تکریم و معارفه با حضور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی، جانشین فرمانده سپاه شهداء استان و سایر مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و با حکم ابلاغی از جانب رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «محمد سلیمانی» به عنوان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان آذربایجان‌غربی و «جهانگیر اسلام‌پرست» به عنوان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان منصوب شدند‌ و از خدمات و زحمات سرهنگ پاسدار «رضا خلیل‌نژاد» مسئول قبلی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان تجلیل به عمل آمد.

معارفه بسیج

 بسیج فرهنگیان تاثیر غیرقابل کتمان در سرنوشت کشور دارد

«سجاد صدیقی» رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در مراسم تکریم و معارفه مسئولین بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان آذربایجان‌غربی گفت: تفکر و فرهنگ بسیجی در دهه‌های گذشته وجود داشته ولی پررنگ‌‌تر شدن این تفکر به‌ویژه در دستگاه تعلیم و تربیت مورد تاکید است.

وی با اشاره به نقش بسیج فرهنگیان در تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: بسیج فرهنگیان به‌عنوان قشر انقلابی در صحنه‌های علم و تربیت نقش به‌سزایی دارد و معلمین نقش‌آفرین در سایه نظام تعلیم و تربیت کشور همیشه حضور پررنگ داشته‌اند. ماموریت اصلی بسیج فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش که به عنوان یک دستگاه عریض، طویل و ثقیل خدمتگذاری می‌کند، قابل قیاس با سایر ادارات و ارگان‌ها نیست و اینجا نقش محوری بسیج بسیار چشمگیر است.

صدیقی افزود: فصل هشتم سند تحول بنیادین به اهمیت آموزش و پرورش در تبیین اهداف توسعه کشور اشاره دارد و سازمان بسیج فرهنگیان در حل مساله‌های آموزش و پرورش وظیفه بسیار سنگینی را به دوش می‌کشد. معلم ۴ وظیفه در تامین حداقل‌های اسناد بالادستی دارد و بسیج فرهنگیان باید معلم را برای سطوح مدرسه، توانمندسازی برای مدیریت‌های میانی و سیاستگذاری آماده و تربیت کند.

وی ادامه داد: بسیج فرهنگیان باید یار و امین بسیج دانش‌آموزی باشد و به عنوان یک محل و مامن برای دانش‌آموز و خانواده باشد و به عنوان اصلی‌ترین عامل در کانون تربیتی محله قرار گیرد. استفاده از تمام توان و انرژی و ظرفیت معلمان و دانشگاه فرهنگیان در نشر و ترویج تفکر بسیجی ضرورت دارد. بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دهه‌های گذشته قابل بخشش نیست. دانشجویان امور تربیتی در دهه ۶۰ موتور محرک پیشرو انقلاب بودند و الان نیز باید همینطور باشد.

معارفه بسیج

 هم‌افزایی میان بدنه آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان زیربنای موفقیت است

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز  در این مراسم به اهمیت کار با روحیه بسیجی اشاره کرد و گفت:  روحیه بسیجی و معرفت بسیجی باید فراگیر شود تا این کشور بتواند بار سنگینی را که بر دوش دارد و همان بار هدایت الهی و سعادت انسان‌ها است، به سرمنزل مقصود برساند، لذا بسیج تمام شدنی نیست؛ مقام معظم رهبری آینده کشور را در دستان آموزش و پرورش دانستند، این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی از بُعد تعداد و کیفیت است، یکی از نهادهایی که می‌تواند در این امر تاثیرگذار باشد قطعا بسیج فرهنگیان است.

مطهری افزود: آنچه در قانون تشکیل بسیج دانش‌آموزی به عنوان اصل مسلم در نظر گرفته شده، نیازمند همکاری و همدلی دستگاه‌های مربوطه است. محور حرکت و موفقیت در تمام تمام راهبردهای کلان، وزارت آموزش و پرورش است.

وی گفت: هدف آموزش و پرورش از تعریف ساحت‌های شش گانه در سند تحول بنیادین، حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.بسیج فرهنگیان باید بتواند شور، نشاط و انرژی جوانان را در راستای اهداف و ارزشهای انقلاب فعال کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت:   ۷۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان داریم، امروز دانش آموزان باید تبیین شوند تا بدانند جمهوری اسلامی چگونه شکل گرفته و چگونه باید از آن پاسداری شود؛ هم‌افزایی و همکاری‌های بیش از پیش با استفاده از ظرفیت‌های بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان باعث پیشرفت در عرصه آگاهی و علم و دانش خواهد شد؛ بسیج فرهنگیان باید کار تخصصی انجام دهد، بنابراین باید محتوایی بسازیم که خودسازی معلم به دست معلم انجام شود.

معارفه بسیج

هدف بسیج در بدنه آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب است

سرهنگ پاسدار «تقی نجمی» جانشین فرمانده سپاه شهداء آذربایجان‌غربی، در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، آینده کشور در دستان آموزش و پرورش است، معلمان به‌عنوان پدر و مادر دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شوند و برای بچه‌ها به‌عنوان حجت و الگو هستند، بر همین اساس تهذیب و تربیت را نباید فراموش کنیم چراکه این تربیت اسلامی عامل اطلاع عنوان شغل انبیاء بر معلمی است.

وی افزود: تربیت باید تربیت قرآنی باشد و دانش‌آموزان منتظر به معنی واقعی باید تربیت کنیم، اینجاست که نقش بسیج فرهنگیان و دانش آموزی آشکار می‌شود که هدف آن پرورش دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار