آمادگی برای آزمونهای جهانی تیمز و پرلز؛ گامی به سوی ارتقای کیفیت آموزش در آذربایجانشرقی
تبریز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان آذربایجانشرقی، در نشست تخصصی آزمونهای تیمز و پرلز بر ضرورت برنامهریزی هدفمند برای حضور مؤثر دانشآموزان استان در این رقابتهای جهانی تأکید کرد.

علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدایی استان، در نشست تخصصی آزمونهای تیمز (TIMSS) و پرلز (PIRLS) که با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصان این حوزه برگزار شد، بر آمادگی هدفمند و برنامهریزیشده دانشآموزان استان برای حضور مؤثر در این آزمونها تأکید کرد.
اکبری در این جلسه گفت:حضور در مطالعات بینالمللی مانند تیمز و پرلز، فرصتی برای ارزیابی عملکرد دانشآموزان، تصمیمگیری و بهبود و اصلاح روشهای آموزش در سطح جهانی است و باید با رویکردی علمی، دقیق و متعهدانه به آن نگاه کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: نتایج این آزمونها نه تنها جایگاه استان و کشور را در سطح جهانی مشخص میکند، بلکه مسیر بهبود کیفیت آموزشی را نیز روشنتر میسازد.
در این نشست، متخصصین حوزه مطالعات تیمز و پرلز ضمن ارائه تحلیلهای تخصصی درباره آخرین تغییرات در استانداردهای ارزیابی، بر اهمیت آموزش مهارتهای تفکر، استدلال ریاضی و درک مفاهیم علمی در مقطع ابتدایی تأکید کردند.
اکبری همچنین خاطرنشان کرد:ضروری است معلمان با اصول، اهداف و نحوهی طراحی سوالات تیمز و پرلز آشنا شده و در کلاسهای درس با برنامهریزی مناسب، مهارتهای مورد سنجش را به شیوههای خلاقانه به دانشآموزان منتقل کنند. معاونت آموزش ابتدایی حمایتهای لازم را برای برگزاری کارگاههای آموزشی، تولید محتواهای استاندارد و پایش مستمر فرآیند آمادهسازی دانشآموزان انجام خواهد داد.
در پایان جلسه، مقرر شد کمیتهای تخصصی متشکل از کارشناسان آموزش ابتدایی و ارزیابیهای بینالمللی، برنامههای اجرایی را تدوین و نظارت دقیق بر روند آمادهسازی مدارس منتخب برای تیمز و پرلز ۲۰۲۷ در دستور کار قرار دهد.
این جلسه گامی مهم در مسیر ارتقای جایگاه علمی دانشآموزان آذربایجانشرقی در عرصههای بینالمللی و تقویت زیرساختهای آموزشی استان به شمار میآید.
ارسال دیدگاه