بازرس کل آذربایجان شرقی:
کمترین میزان پروندههای قضایی مربوط به اقشار فرهنگی است
تبریز (پانا) - بازرس کل استان آذربایجان شرقی گفت: کمترین میزان در پروندههای قضایی، مربوط به اقشار فرهنگی بوده و این نشان از بالندگی و شخصیت ناب معلمان است.

سعید قاسمیوند طی نشستی با قدردانی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش، گفت: این دستگاه به جهت اهمیت ماموریت سازمانی از جایگاه ویژهای برخوردار بوده و برای موفقیت بیشتر نیازمند همراهی همه نهادها و دستگاهها میباشد.
وی گفت: ثمره موفقیت سازمانی در آموزش و پرورش برای همه آحاد جامعه مهم و ارزشمند است.
رئیس منطقه ۵ و بازرس کل آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش، داری مخاطب عام نیست و با توجه به تعدد مخاطبان قاعدتاً در این دستگاه، فراوانی اعتراضات و تخلفات زیاد باشد؛ اما موارد دریافتی نشان دهنده این است که آموزش و پرورش یکی از مجموعههای پاک و قانونمند میباشد.
وی افزود: در تجارب شخصی بنده، کمترین میزان در پروندههای قضایی، مربوط به اقشارند با فرزندان این مرز و بوم کمتر از نقش خانواده و والدین نیست.
قاسمیوند گفت: این آمادگی وجود دارد با همکاری دو نهاد تمامی موضوعات لازم بررسی شده و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام گیرد که تحقق این مهم وابسته به استمرار ارتباط حداکثری است.
وی تاکید کرد: بهترین راه کاهش آسیبها، بزهها و فساد، فعالیتهای تربیتی و آموزشی و فرهنگسازی از طریق نهادهای فرهنگی به خصوص دستگاه تعلیم و تربیت میباشد و این امر در بلند مدت میتواند در توسعه و بالندگی کشور بسیار نقش آفرین باشد.
وی در خاتمه گفت: بنا و رویکرد در موضوعات مختلفی که عموما سازمان بازرسی ورود میکند، پیشگیری است؛ دنبال مچگیری نبوده و نیستیم و با این رویکرد، شاهد روند کاهشی در تشکیل پرونده ها بودهایم.
قانون در همه اقدامات آموزش و پرورش استان فصل الخطاب است
اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در دیدار با مدیرکل سازمان بازرسی استان ضمن قدردانی از زحمات و راهگشایی این مجموعه و همراهی با دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی دو نهاد، در مسیر پیش برد برنامههای تعلیم و تربیت موفق باشیم.
وی با اشاره به جایگاه والای معلمان و مسئولیت خطیر آنان در جامعه و تربیت نسل آینده کشور، بیان کرد: تک تک رفتارها و حرکات معلمان بر روی دانشآموزان اثرگذار بوده و در همین راستا، قانونمندی معلمان، آثار تربیتی بسیار مثبتی بر روی دانشآموزان دارد.
ارسال دیدگاه