مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تبریز گفت:

رد شدن در کمیسیون پزشکی، سد جدید دولت برای روشن دل‌ها

تبریز(پانا) - مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر تبریز، ابلاغیه رد شدن نابینایان در کمیسیون پزشکی را از معضلات و مشکلات این قشر فرهیخته دانست.

کد مطلب: ۱۵۰۸۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رد شدن در کمیسیون پزشکی، سد جدید دولت برای روشن دل‌ها

حسین پورعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه نابینایان تبریز گفت: این موسسه با هدف استعدادیابی، آموزش، کمک های توان‌بخشی و تجهیز نابینایان و کم بینایان عزیز به تجهیزات روانبخشی و اشتغال تاسیس شده است.

وی افزود: استعدادیابی از طریق مشاورین انجام می‌گیرد و بیش از ۱۵۰ نوع کلاس برگزار شده و خواهد شد.

پورعلی اذعان کرد: از بچه های زیر ۶ سال تا سطوح دانشگاهی، کلاس‌هایی از جمله مهارت های اجتماعی، درسی، صنایع دستی، قرآن، موسیقی، آشپزی و تئاتر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دوره‌ها و کلاس‌های مهارتی برای تمامی نابینایان در این موسسه، گفت: امسال برای نخستین بار در کشور کارگاه اصلاح حرکتی و اسکلتی کودکان نابینا برگزار شد که دوره دوم آن با حضور نوجوانان و بزرگسالان در آبان‌ برگزار خواهد شد.

پورعلی خاطرنشان کرد: در اثر کلاس‌های تئاتر که سال‌های قبل تشکیل شده بود توانستیم مقام اول کشوری را کسب کنیم.

وی بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی، خانواده، کامپیوتر، چرم دوزی برگزار می‌شود.

پورعلی افزود: در ۶ ماه اخیر ۳۵ جلد کتاب و جزوه افزون بر ۸ هزار صفحه چاپ شده و تعدادی از آنها هم به خط بریل چاپ شده است تا نابینایان و کم بینایان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع رد کردن ابلاغیه نابینایان در کیمیسون پزشکی گفت: ابلاغیه رد کردن نابینایان در کمیسیون پزشکی در آزمون استخدامی  صادر شده است، که این امر باعث ناامید شدن نابینایان عزیز می شود در خالی که سال قبل چنین ابلاغیه ای وجود نداشت.

پورعلی ادامه داد: امسال ۲۳ نابینای استان با وجود قبولی در آزمون استخدامی، به خاطر ابلاغیه ای که امسال صادر شده بود نتوانستند مشغول به کار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استادهایی که از جامعه نابینایان در سطح کشور و استان فعالیت دارند، نشان داده‌اند که می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری در ارتقای آگاهی، علم و پیشرفت جامعه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار