استاندار آذربایجان شرقی:

باید از پتانسیل‌های استان آذربایجان شرقی برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کنیم

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی سرعت دادن به ابر پروژه‌ها و درس گرفتن از گذشته برای آینده را از راهکار‌های جبران عقب ماندگی‌ها در استان آذربایجان شرقی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۷۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
باید از پتانسیل‌های استان آذربایجان شرقی برای جبران عقب ماندگی‌ها استفاده کنیم

بهرام سرمست در مراسم تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه ما باید آینده نگرانه بوده و از گذشته برای آینده درس بگیریم چرا که جغرافیای آذربایجان دچار فرسایش تاریخی شده و صنایع مادر آذربایجان دچار فرسودگی بوده و نیاز به نوسازی دارد، بنابراین باید این عقب‌ماندگی‌ها را جبران و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و به سرعت ابرپروژه‌ها را در استان به اتمام برسانیم.

وی بیان کرد: برای درک اهمیت و جایگاه استان آذربایجان شرقی کافیست به فرمایش مقام معظم رهبری رجوع کنیم که همیشه می فرمایند: آذربایجان سر ایران است.

سرمست افزود: نیازمند اقدامات بزرگی برای جبران عقب ماندگی‌های استان هستیم چراکه دیگر تبریز به عنوان شهر اولین‌ها محسوب نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شعار وفاق ملی افزود: اگر برای آذربایجان چیزی می‌خواهیم باید در جهت امنیت ملی، وفاق و منافع ملی باشد.

سرمست با بیان اینکه نماینده عالی دولتی هستیم که به نام دولت وفاق ملی نامگذاری شده و بر اساس کارنامه و برنامه جلو می‌رود، گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی و مدیران دولتی اگرچه کارنامه‌ قابل قبولی داشته باشند فرصت خدمت در استان دارند و کسانی که برنامه نداشته باشند باید به فکر برنامه زندگی شخصی خود باشند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جایگاه و پتانسیل های استان را می‌شناسم و اندوخته‌ام، گفت: الزامات استقرار و عملیاتی کردن دولت وفاق ملی به این برمی‌گردد که استاندار چه شانی برای خود قائل است.

سرمست با بیان اینکه بنده اصلاح طلب معتدل هستم، گفت: باید به فصل مشترک تمامی جناح‌ها در جهت پیشرفت و آبادانی مردم برسیم، چراکه خدمت خالصانه باعث ماندگاری آن می‌شود.

وی اذعان کرد: همه مردم آذربایجان قهرمان‌اند چرا که در تحولات عمیق و بنیادین ۱۰۰ سال اخیر همواره سرمنشا بوده و در مسیر تحولات، دگرگونی‌هایی را شاهد بوده است.

سرمست ضمن اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آنهایی که رای ندادند بر ما وظیفه گذاشتند تا برای جلب رضایت آن‌ها و پیشرفت در کشور تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "آذربایجان سر ایران است" باور و عمل کنیم، گفت: آذربایجان در طول تاریخ معاصر، مشروطیت را نجات داده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و در دفاع مقدس به همت قهرمانان لشکر ۳۱ عاشورا حماسه آفریده‌ و از کیان کشور دفاع کرده‌ است.

سرمست اذعان کرد: خطه آذربایجان در انتخاب رئیس جمهور کشورمان نقش قابل توجهی داشته و لذا رای مردم این دیار نبود، شاید این پیروزی به چنین برجستگی رقم نمی‌خورد.

وی در پایان با بیان اینکه آذربایجان شرقی هیچ‌گاه برای خود چیزی نخواسته و همواره برای ایران و اسلام خود را وقف کرده است، گفت : از حسن اعتماد رئیس جمهور نهایت تشکر را داشته و امیدوارم خدا ما را شرمنده این حسن اعتماد نکند.

 

خبرنگار : علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار