نماز بازدارنده از منکرات به شرط اقامه آن با حضور ذهن کامل و خلوص نیّت است

وجود بیش از ۴ هزار نمازخانه‌ مدرسه‌ای در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نماز را بازدارنده از منکرات به شرط اقامه آن با حضور ذهن کامل و خلوص نیت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۳۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نماز بازدارنده از منکرات به شرط اقامه آن با حضور ذهن کامل و خلوص نیّت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، پس از به صدا درآمدن زنگ نماز در این مدرسه، نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان و مسوولان به امامت امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین، احمد مطهری اصل برپا شده و از دانش‌آموزان فعال در زمینه نماز قدردانی به عمل آمد.

امام جمعه تبریز پس از اقامه نماز جماعت به ارائه توصیه‌هایی به نمازگزاران و دانش‌آموزان با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و توصیه‌ها و آموزه‌های اخلاقی به نوجوانان، ارائه نمود.

احترام و تکریم والدین و بزرگ‌ترها، توجه به هم‌نوعان و همسایگان، مبادی آداب رفتار نمودن، توجه به ورزش در کنار تحصیل از جمله موارد مورد تاکید امام جمعه تبریز بود و نماز را بازدارنده از منکرات به شرط اقامه آن با حضور ذهن کامل و خلوص نیت، دانست.

مطهری اصل، خواست، قدرت و علم الهی را مقدم بر هر امر دیگری بدانیم و افزود: به فرموده خداوند، بازگشت همه ما به سوی پروردگار بوده و باید طوری زندگی کنین که در سوال و جواب پس از ترک این دنیا، حرفی برای گفتن داشته باشیم و با صفات انسانی همچون توجه به هم‌نوع و مهربانی، رعایت قوانین جامعه، پیش برویم‌.

وی، دوران نوجوانی را بهترین دوران و سن برای کسب فصائل اخلاقی، دفع رضائل و تغییر رفتار دانست.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در آئین زنگ نماز با تبریک آغاز سال تحصیلی به اولیا، دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی، نماز را یکی از برنامه‌های بسیار مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در روز اول مدرسه و در کنار زنگ مهر، زنگ نماز نیز در سراسر مدارس استان به صدا درآمده و جای خوشبختی است که امام جمعه محترم تبریز برای اقامه نماز در این جا حضور دارد.

وی با بیان اینکه نواختن زنگ نماز در اولین روز سال تحصیلی، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین برنامه تربیتی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: اداره قرآن‌، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان  اقدامات قابل توجهی را در راستای ترویج فرهنگ نماز، انجام داده و ضرورت دارد تا مدارس پسرانه نیز در اجرای برنامه‌های تربیتی و پرورشی در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، اجرایی نمودن توحید به معنای واقعی در جامعه را یک اصل تربیتی و بسیار موثر عنوان کرد و افزود: عمل کردن توحید، آنگونه که جزو اصول تربیتی قرار گیرد، می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات و مسائل فرهنگی را حل نموده و منجر به افزایش قدرت تربیت شود که یکی از جلوه‌های آن، نماز اول وقت بوده و در آموزش و پرورش به آن توجه می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در تمامی بازدیدهای سرزده و در بازدید معاون محترم وزیر، جناب آقای لاشکی، نمازخانه‌های تمامی مدارس مورد بازدید سرزده، مجهز و آماده برپایی نماز بود.

وی از وجود ۴۳۲۴ نمازخانه در مدارس، خبر داد و گفت: نماز جماعت در این نمازخانه‌ها به امامت ۳۵۶۵ روحانی شامل  ۴۸۹ روحانی طرح امین، ۱۲۰ سرباز طلبه، ‌۲۰۷۱ همکار فرهنگی و ۱۷۸ اولیا و دانش‌آموز و سایرین، اقامه می‌شود.

عکاس : دانش‌آموز: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار