معاون وزیر آموزش و پرورش:

همه در تربیت 16.5 میلیون دانش‌آموز باید به آموزش و پرورش کمک کنند

تبریز (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه عوامل موثر در نهاد تعلیم و تربیت باید کمک‌حال آموزش و پرورش باشند، گفت: همه باید در تربیت 16.5 میلیون دانش‌آموز به آموزش و پرورش کمک کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۳۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
همه در تربیت 16.5 میلیون دانش‌آموز باید به آموزش و پرورش کمک کنند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛ احمد محمودزاده، صبح یکشنبه (یکم مهر) در آیین بازگشایی مدارس و زنگ مهر در مدرسه کلکته‌چی ناحیه یک تبریز، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، آموزش و پرورش را نهادی فرهنگی و اجتماعی و گسترده با نقشی بی‌بدیل در تعیین سرنوشت و آینده کشور عنوان کرد و گفت: با استناد به اسناد بالادستی به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب، آموزش و پرورش، بزرگترین سرمایه کشور است.

وی ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان سرمایه کشور، توسط معلم و مدیر مدرسه در درون مدرسه برنامه‌ریزی و طراحی می‌شود و در صورت برنامه‌ریزی خوب در تمام حوزه‌های کشور پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده جوامع را در آینه مدارس می‌بینند، اظهار کرد: توسعه، پیشرفت و تعالی کشور در گرو آموزش و پرورش است و بر همین اساس درخواستی که از بزرگواران در سطح کشور داریم، این است که همه با توجه به ارکان تربیت برای نیل به اهداف این موضوع بسیار مهم، همت کنند.

مسیر تشکیل ایران قوی از شکل‌گیری آموزش و پرورش امیدافزا می‌گذرد

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: اول مهرماه، آغازگر فصل جدیدی در دانش‌‌پژوهی است و روح جدید در‌ کالبد تعلیم و تربیت کشور می‌دمد.

وی با بیان اینکه تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس یادآور ایثار با کسب علم است، افزود: مدرسه انقلاب اسلامی با تعالیم 2 معلم برجسته انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، نسلی نو، انقلابی و وفادار‌ به میهن را تربیت کرد.

وی‌ ادامه داد: تربیت یافتگان مکتب انقلاب همچون شهید‌ محمدحسین‌ فهمیده، انسان‌های ترازی بودند که در‌ مقاطع مختلف حماسه‌ها آفریدند. همه باید توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد برای ساختن ایران اسلامی را سرلوحه حرکت خویش قرار دهیم.

محمدی با بیان این‌که گام دوم انقلاب باید به تربیت نیروی انسانی انقلاب و وطن‌دوست نخبه بپردازد، اظهار کرد: مدرسه در‌ سند تحول بنیادین، جایگاه مرکزی و تعیین کننده با وظایف تربیت انسان‌های موحد، صلح‌جو ،ظلم‌ستیز، جهادگر، وطن‌دوست، امیدوار و خلاق را بر عهده دارد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: مدرسه باید دانش‌آموز را به دیروز پرافتخار و فردای حرکت به قله‌های جامعه وصل کند و راوی صحیح پیشرفت‌های کشور باشد.

وی با بیان این‌که مدارس باید به یَد‌ واحده برای آبادانی‌ کشور‌ تبدیل شود، افزود: معلمان و‌ مدیران، نقش برجسته‌ای در سوق دانش‌آموزان به وادی کسب علم و مسیر تربیت دارند و باید با تقویت زیرساخت‌ها زمینه تعالی و رشد دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

آغاز سال تحصیلی در بیش از ۳۳ هزار کلاس درس در استان آذربایجان شرقی

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز گفت: بسیار خرسندیم که سال تحصیلی جدید با چند مناسبت ارزشمند متقارن شده و این تقارن مبارک با میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته دفاع مقدس، منشا خیر و برکت خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌های سال گذشته در زمینه تامین نیروی انسانی در مدارس استان آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته در زمینه تامین معلم‌، نگرانی‌هایی وجود داشت و یکی از سخت‌ترین سال‌ها به دلیل تاخیر در برگزاری استخدام‌ها و ساماندهی همکاران بود و با این وجود، استان ما سال تحصیلی را با کم‌ترین مشکل، آغاز کرد و برای همکاران و والدین، اذیت‌کننده نبود.

سعادتی ادامه داد: امسال، شرایط بسیار ایده آل و بسیار بهتر از سال قبل بوده و در همین ناحیه یک تبریز در بیش از ۷۰۰ کلاس درس هیچ کمبود معلمی نداریم و بازدیدها و بازرسی‌های استانی و وزارتی در شهر تبریز که سال گذشته نقطه نگرانی ما بود، امسال مشکلی نداریم و بیش از ۲۵۰۰ معلم جدید وارد سیستم آموزش و پرورش استان شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار