غربالگری دانش‌آموزان جامانده از آزمون غربال تا آخر شهریور ماه

تبریز ( پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان‌شرقی از اتمام ۵۰ درصدی طرح غربالگری دانش‌آموزان جامانده از طرح غربال تا آخر شهریور ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری دانش‌آموزان جامانده از آزمون غربال تا آخر شهریور ماه

پناه‌علی حسین‌زاده در جلسه‌ی توجیهی مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز گفت:سال قبل دانش‌آموزان در طرح نماد به صورت اینترنتی و از طریق اطلاع‌رسانی مدارس غربال شدند.

معاون فرهنگی و پرورشی استان در ادامه افزود: این دانش‌آموزان به ۳ دسته‌ی سبز، زرد و قرمز دسته بندی شدند و بنا به دلایلی پاسخ صحیحی وارد نکردند، غربالگری مجدد صورت خواهد گرفت.

حسین‌زاده افزود:این غربال تا آخر شهریور تمام می‌شود و ۵۰ درصد دانش‌آموزانی که سال قبل غربال نشدند، برای سالتحصیلی غربال خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی با مسائل متعددی روبرو هستند که ممکن است در برخی مواقع انتخاب راه و مسیر درست برای آن ها مشکل باشد، گفت:جهت جلوگیری از تنش روح و روانی دانش‌آموزان طرح غربالگری اجرا می‌شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آزمون غربالگری به منظور شناسایی به موقع و صحیح دانش‌آموزان و رسیدگی به آسیب ها و سلامتی روان آن ها انجام می پذیرد، افزود: انجام آزمون های غربالگری باعث می شود علاوه بر شناسایی دانش آموزان و مشکلات آن ها موارد مربوط به درمان و رسیدگی به آن ها نیز به صورت مناسب و به موقع توسط مشاوران مدارس انجام شود.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: مهسا علیزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار