مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

هماهنگی‌های لازم با نهادها و حوزه‌های خدمات‌رسان مرتبط با بازگشایی مدارس انجام شود

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر لزوم هماهنگی‌های لازم با نهادها و حوزه‌های خدمات‌رسان مرتبط با بازگشایی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
هماهنگی‌های لازم با نهادها و حوزه‌های خدمات‌رسان مرتبط با بازگشایی مدارس انجام شود

مسعود سعادتی در اجلاس مشترک ستاد پروژه مهر و مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان تبریز، گفت: با توجه به اینکه در نیمه اول سال جاری، تغییراتی در طرح پروژه مهر صورت گرفته، امسال جز پرکارترین سال‌ها به‌شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی جزو موارد مهم و اساسی است که در این راستا تمامی مناطق و نواحی باید جدول طرح پروژه مهر را تا ۲۵ شهریور‌ماه سال جاری تعیین، تکمیل و آماده کنند؛ چرا که اساس این جدول کلاس‌بندی پایه‌ها و نشان‌دهنده نیازهای کلاس‌های درس است.

سعادتی اظهار کرد: بحث ثبت‌نام مدارس مورد دیگری است که از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که در این راستا باید در تمام مدارس ثبت‌نام میان‌پایه‌ها حتی ثبت‌نام دانش‌آموزانی که واحد مانده داشتند و شهریور‌ماه دوباره امتحان داده‌اند به‌صورت کامل انجام بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در‌خصوص تدریس نیز باید به معلمان در هر محوری که تخصص دارند درس داده شود.

وی در ادامه اذعان کرد: در‌خصوص بحث سرویس مدارس نیز ۳۷ هزار دانش‌آموز در‌خصوص سرویس برای مدرسه اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد ۲۰ درصد برای تبریز و بقیه در شهرستان‌ها است.

این مقام مسئول افزود: اگر خواهان وجود نظم و انظباط در تمامی مدارس هستیم باید حتما مراسمات صبگاهی به صورت جدی پیگیری شود؛ چرا که علت بی نظمی در مدارس، کم رنگ شدن برنامه‌های صبحگاهی است و در این راستا باید مدیران مدارس این مسئله را پیگیری کنند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: اجرای مراسم بازگشایی در اول مهر ماه در تمامی مدارس استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در این راستا امید است امسال نیز همانند سال های گذشته با انجام درست وظایفی که در این خصوص بر عهده داریم شاهد اول مهری باشکوه باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: جدول پیش‌بینی وضعیت نیروی انسانی استان در دوره‌های مختلف تحصیلی به صورت جداگانه برای مهرماه ۱۴۰۳ تنظیم و تکمیل شود و ما براساس این جدول گزارش استان را به وزارت ارایه خواهیم کرد.

سعادتی بیان کرد: صدور ابلاغ باید تا ۲۵ شهریور ماه اتمام یابد و این تاریخ برای استان به منزله یکم مهرماه است.

نهایی‌کردن سازماندهی نیروها، صدور و تایید ضوابط ابلاغ‌های همکاران، نهایی کردن ثبت‌نام دانش‌آموزان در همه دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی و نهایی کردن کلاس‌بندی‌ دانش‌آموزان و ثبت سفارش و توزیع کتب درسی و ساماندهی سرویس مدارس و تکمیل امور اجرایی جشن غنچه‌ها، شکوفه‌های و مهر مصوبات کلیدی این جلسه بود که توسط مدیرکل آموزش و پرورش استان، مطرح شد.

وی به مستقل برگزار شدن زنگ نماز در تمامی مدارس نواحی و مناطق به جهت اهمیت مسایل پرورشی تاکید کرد.

لزوم سازماندهی سریع برنامه‌های منتهی به مهر

غلامرضا علیزاده نیز در جلسه مشترک ستاد پروژه مهر و مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان با اشاره به آماده‌سازی فضای تعلیم و تربیت در سطح ستادی، منطقه‌ای و مدارس و کارهای شبانه‌روزی همکاران، بیان کرد: انتظار داریم در ارتقا صدور ابلاغ، ساماندهی نیروی انسانی و پرداخت حقوق به جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری برسیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان با اعلام اینکه استانمان در توزیع کتب درسی، جایگاه اول کشوری را دارد، افزود: توزیع کتاب‌ها به مناطق و نواحی ۱۰۰ درصدی انجام شده و اگر ثبت سفارش دیگری صورت گیرد، کتاب اضافی برای توزیع موجود است که براساس درخواست مناطق و نواحی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه‌ سفارش کتاب درسی تکمیل نشده، عدم ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان در مدرسه بخصوص پایه‌های ورودی را علت این موضوع عنوان کرد و بر اهتمام جدی برای حل این موضوع تا ۲۴ شهریور ماه تاکید کرد.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: سرانه‌های مدارس در هفته منتهی به آغاز سال تحصیلی به حساب خود مدرسه‌ها به شکل متمرکز، واریز خواهد شد.

لزوم کسب حداقل یک مهارت توسط دانش‌آموزان دوره متوسطه

عاشور اکرمی در جلسه مشترک ستاد پروژه مهر با روسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمامی اقدامات و فعالیت‌های آموزش و پرورش را بر مبنای نوسازی و تجهیزات در ابتدای سالتحصیلی تدوین کرده است، گفت: توسعه کلاس های هوشمند فناورانه در آغاز سال تحصیلی اولویت باشد و تا ۵۰ درصد در پایان برنامه هفتم توسعه برسد.

معاون آموزش متوسطه استان و دبیر ستاد پروژه مهر استان تاکید کرد: دانش آموزان متوسطه باید یک مهارت را کسب و فارغ‌التحصیل شود که در پایه اول متوسطه ۶۰یاعت و دوره دوم متوسطه براساس تاکید برنامه هفتم مهارت را سپری کرده باشد.

اکرمی تاکید کرد: افزایش معدل دانش آموزان دوره دوم متوسطه ۲.۵ نمره افزایش یابد و این موضوع مصوب مجلس است.

وی گفت: تقویت کمی و کیفی مدارس دولتی مهم است و تمامی اقدامات با دقت و توجه به تخصص گرایی انجام گیرد.

اکرمی یادآور شد: استقرار الگوی مدرسه تراز انقلاب اسلامی ابلاغ شده و باید در شروع سال تحصیلی جدید ۱۰ درصد مدارس عادی و دولتی در این تراز قرار گرفته شوند و براساس شاخص‌های برنامه هفتم نیز وزارت از سال ۱۴۰۳ الی ۱۴۰۸ سررسید ارسال کرده است.

معاون مدیرکل گفت: بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی فقط سال‌های قبل باشد و با توجه به رویکرد وزارت باید فضاهای آموزشی در اختیار تمام دوره‌ها باشد.

اکرمی تاکید کرد: اهتمام به نگه‌داشت نیروهای بازنشسته ضروری است و باید ضریب نگه‌داشت نیروهای شاغل آموزش و پرورش را بالا ببریم.

معاون آموزش متوسطه استان تاکید کرد: کلاس‌ها و مدارس کم جمعیت باتوجه به جهت‌گیری وزارت با توجه به قانون کلاس بندی انجام گیرد.

وی گفت: برای ارتقا ضریب اشتغال نیروی انسانی، جاهایی که آمار دانش‌آموزان کاهش یافته دروس عمومی به صورت مشترک انجام گیرد و یا در مدارس مشترک پوشش داده شوند و پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی را انتظار داریم.

اکرمی متذکر شد: دقت در بخش ثبت‌نام دوره دوم متوسطه لازم است و چون بحث هدایت تحصیلی مطرح است و در برخی رشته‌ها با افت ظرفیت مواجه خواهیم شد.

معاون آموزش متوسطه گفت: ساعات تدریس معاونین در مدرسه پابرجاست اما توجه شود که دروس غیرتخصصی نباید توسط معاون مدرسه تدریس شود و صدور ابلاغ برای هنرآموزان رشته‌های برون‌سپاری ممنوع است.

وی افزود: پژوهشسراهای دانش‌آموزی دارای کارنامه عملکرد هستند و کمتر از ۶ ساعت و بیشتر از ۱۲ ساعت در هفته صدور ابلاغ در این مراکز ممنوع است.

وی در خصوص مدارس وابسته توضیح داد: اگر شهریه‌ای دریافت می‌شود به هیچ عنوان نباید نیرو در اختیار داشته باشند.

اکرمی تاکید کرد: بکارگیری نیروی مرد در مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم دوره متوسطه دولتی و غیردولتی و آموزشگاه‌های علمی آزاد، رسمی و فوق برنامه ممنوع است.

اکرمی گفت: حدنصاب ادامه مدارس در دوره اول در روستا ۱۲ نفر و ۲۲ نفر در شهر، در دوره دوم،۱۲ نفر روستا و ۱۴ نفر شهر و در فنی و حرفه‌ای۱۰ نفر روستا و ۱۳ نفر در شهر می‌باشد و فقط ۲۰ درصد حق کاهش آمار را دارند.

آموزش صلاحیت‌های حرفه‌ای، لازمه‌‌ تربیت دانش‌آموز در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

علیرضا اکبری در جلسه مشترک ستاد پروژه مهر و مدیران و روسای نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اظهار کرد: بحث توانمندسازی معلمان در کارگاه‌های آموزشی خوب پیش رفته است و نواحی و مناطق در این مهم عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

وی گفت: زمان ثبت‌نام میان پایه دوره ابتدایی استان که تا ۱۸ شهریور بوده و آمار ۹۹.۸۹ بوده است و ۹۹.۳۵ وضعیت آمار کلاس‌بندی است که در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی در رابطه با تغییر نیروهای ابتدایی تاکید کرد که نباید به هر علت هیچ جابه‌جایی صورت گیرد و کمبود نیروی ابتدایی با سیاست‌های ابلاغی وزارت در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، متناسب نخواهد بود.

خبرنگار : دانش‌آموز: سنا بهروز عکاس : دانش‌آموز: کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار