مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

نقش تربیتی استقبال پلیس از دانش‌آموزان در اول مهر

مشارکت همگانی برای موفقیت اجتماع بزرگ آموزش و پرورش ضروری است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: استقبال پلیس از دانش‌آموزان به هنگام ورود به مدرسه در اول مهر، نقش تربیتی مهمی را ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۰۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش تربیتی استقبال پلیس از دانش‌آموزان در اول مهر

مسعود سعادتی در نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش با فرماندهان انتظامی، ضمن قدردانی از زحمات فرماندهان انتظامی استان در پیشبرد برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: نیروی انتظامی در مدیریت بسیاری از امور در خط مقدم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: بازگشایی مطلوب و پرشکوه مدارس با تلاش صِرف آموزش و پرورش مقدور نیست و مستلزم مشارکت و همراهی شرکای این نهاد است.

وی ادامه داد: کاهش هزینه حکمرانی با آموزش و پرورش درست و اصولی در تمامی ابعاد مانند امنیت، محیط زیست، مسائل اجتماعی و... در تمام نظام‌های آموزشی، اثبات شده است. از این رو مشارکت عمومی و همگانی برای یک اجتماع موفق، بسیار ضروری است.

سعادتی خاطرنشان کرد: استقبال پلیس از دانش‌آموزان به هنگام ورود به مدرسه در اول مهر سبب احساس شعف و غرور و امنیت خاطر در دانش‌آموزان می‌شود و این احساس، نقش تربیتی بسیار مهم و خاطرات ماندگاری را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند.

وی، سالم‌سازی محیط مدرسه را اولویت اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مدرسه به عنوان محیط تربیتی باید سالم و بی‌نقص باشد. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی، جزو موضوعات مهم در آموزش و پرورش و با جدیت حال پیگیری است و در این زمینه آمادگی داریم در تمامی سطوح  همکاری لازم را داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حل گره‌های ترافیکی مدرسه، توصیه می‌کنیم از فضای مدارس به شکل مناسب و در قالب چهارچوب‌های متناسب با آغاز سال تحصیلی استفاده شود و حتی خود دانش‌آموزان نیز می‌توانند در قالب پلیس‌یار، کمک‌حال باشند.

خبرنگار : هادی گوزلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار