نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حفظ نشاط دانش‌آموزان باید در کسب فضلیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد

آئین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآنی

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به حفظ نشاط و توجه به روحیه نوجوانان و دانش‌آموزان در کسب فضلیت‌های مختلف تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۷۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
حفظ نشاط دانش‌آموزان باید در کسب فضلیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مطهری اصل صبح چهارشنبه، هفتم شهریور ماه در آئین تجلیل از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری دانش‌آموزان و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری فرهنگیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: نوجوانان به ویژه دختران عزیزمان که از روحیه ظریفی برخوردار هستند، نباید از خصوصیات نوجوانی غفلت کنند و خانواده‌ها و مدارس نباید به بهانه پرورش چهره‌های فرهنگی و علمی، نشاط را از زندگی آنان سلب کنند؛ چرا که انتظار بیش از حد و فراتر از استعداد هر فرد، منتج به نتیجه خوبی نخواهد شد.

وی با قدردانی از فعالان و نوجوان و دانش‌آموزان قرآنی، گفت: یکی از کارهای شیطان جلوگیری از موفقیت مومن با جلوگیری از انجام فریضه‌هایی مانند  خواندن نماز و قرآن و دعوت به ریاکاری و عُجب است تا انسان را به مرحله‌ای برساند که چنین تصور کند کسب نمی‌تواند کاری را که او انجام داده، انجام دهد.

 مسعود سعادتی نیز گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از جمله فعالیت‌های انجام شده است که چهل و دومین دوره از آن با مشارکت ۵۷ هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه و ناحیه‌ای برگزار شد.

وی افزود: ۲۲۰۰ نفر از این تعداد به مرحله استانی و ۷۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت ۱۱ نفر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

سعادتی ادامه داد:  در حوزه فرهنگیان نیز ۱۸۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در مرحله منطقه‌ای و ناحیه‌ای شرکت کرده بودند که ۲۱۰ نفر به مرحله استانی و ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته و در نهایت، دو نفر رتبه کشوری را کسب کردند.

وی، ضمن قدردانی ویژه از مجموعه مربیان پرورشی و اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدائی، دوره اول و دوم متوسطه در تمامی مدارس استان با کسب ۲۷۰۰ مقام کشوری و تجلیل از ۶۴ نفر از آنان، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر با ۳۰۰ نفر شرکت کننده از نواحی و مناطق استان در حوزه علمیه بناب و مسابقات دختران در ناحیه دو تبریز و مسابقات فرهنگیان در زنوز مرند را از دیگر فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: تمامی این فعالیت‌های قرآنی حاصل مجموعه تلاش همکارانمان در حوزه عترت و نماز است که سبب گردید تا استان آذربایجان شرقی در آخرین اجلاس مدیران کل و شورای معاونان در مشهد مقدس در ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور جزو پنج استان مورد تجلیل شده، واقع شود.

این مقام مسئول با برشماری برنامه‌های مختلف قرآنی در طول سال تحصیلی،  سوگواره اهلی من‌ العسل، آیه‌های مسطورا، سه شنبه‌های مهدوی و چهارشنبه‌های امام رضایی و قرائت خاصه صلوات امام رضا (ع) را از جمله برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزی برگزار شده در سطح مدارس، برشمرد.

وی با اشاره به حساسیت به مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای ساختار مشخص و منسجم و شاخص‌های ارزیابی مشخص در حوزه آموزشی است؛ اما پرورش به آسانی آموزش، قابل رصد و ارزیابی نبوده و نکته مهم داشتن نگاه فرادستگاهی به این مسئله است که خوشبختانه چنین حساسیتی در سطح جامعه ایجاد شده و حتی انتقادها هم نقطه قوت ما و متاثر از اثرگذاری این دستگاه است و امروز تمامی دستگاه‌ها و مسئولان پای کار آموزش و پرورش و مشارکت خانواده‌ها، رمز موفقیت ما به ویژه در حوزه پرورشی و تربیتی است.

در این آیین خانواده‌های موفق قرآنی باحجب جعفریان و جباری و مقام آوران چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز استان آذربایجان شرقی به شرح ابوالافضل میرابی، حافظ کل قران و نفر ممتاز مسابقات کشوری، فاطمه غریب، نفر ممتاز استانی در دوره ابتدائی و حافظ قرآن، فاطمه جبارنژاد، رتبه سوم مسابقات احکام کشور و هادی سخندان، رتبه سوم رشته قرائت تحقیق در این آئین، قدردانی شدند.

در ادامه از زهرا گلی‌زاده، رتبه سوم حفظ کل قرآن، فاطمه موسوی‌پور،  رتبه سوم انشا نماز، امیرحسین تاروردی‌پور، رتبه پنجم قرائت و محدثه وحیدی زمان، رتبه پنجم حفط کل قرآن کریم، قدردانی به عمل آمد.

فاطمه شکوری، رتبه پنجم انشا نماز، زهرا بخشایشی، رتبه ششم حفظ ۲۰ جز و حافظ کل، خانم‌ها جهانگیری و ایرانپور در رشته گفتمان مهدوی و آیسان مختارپور، منتخب طرح ملی مسطورا نیز در این آئین، مورد قدردانی قرار گرفتند.

از حسن بیرام‌زاده، همکار فرهنگی حائز رتبه دوم تدریس احکام از منطقه ورزقان و فاطمه زمانی، حائز رتبه چهارم تدریس نهج‌البلاغه از مرند در نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، قدردانی شد.

در این مراسم روسای نواحی پنجگانه تبریز، مدیر و معاون پرورشی منطقه بناب و مدیران دارالقرآن مرند و آذرشهر  به عنوان منتخبان استانی قدردانی شد.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: مجتبی بایسته

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار