معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی:

ثبت جهانی، دستاورد‌های حفاظتی و مرمتی بازار تبریز را افزایش داد

تبریز (پانا) - معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت بازار تاریخی تبریز از منظر تعاملات فرهنگی و اجتماعی در گذر زمان، ثبت جهانی این مجموعه تاریخی را یکی از دلایل مهم افزایش دستاورهای حفاظتی و مرمتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ثبت جهانی، دستاورد‌های حفاظتی و مرمتی بازار تبریز را افزایش داد

وحید نواداد، روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد) در مراسم بزرگداشت چهاردهمین سال ثبت جهانی بازار بزرگ تبریز گفت: در طول ۱۴ سال پس از ثبت جهانی بازار تبریز، گام‌های مهمی در راستای حفاظت و ارتقای این مجموعه ارزشمند برداشته شده است. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره، بهبود قابل توجه در امر حفاظتی و مرمتی بخش‌های مختلف بازار است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اهتمام کم‌نظیر شهرداری منطقه ۸ در مسیر احیای ارزش‌های تاریخی، وضعیت حفاظت از بازار بزرگ تبریز بهتر از پیش اجرایی شود.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در طول تاریخ پایگاه مردمی بازار تبریز مسبب اصلی حفاظت و احیای آن طی بلایای طبیعی بود که این مسئله به خودی خود از اهمیت این مجموعه کهن در منظر خود بازاریان و مردم تبریز حکایت دارد.

او افزود: بازار تبریز در میان پروژه‌های مشارکتی، نمونه‌ای موفق از بالاترین میزان مشارکت در سطح کشور را به نمایش گذاشته است. این بازار با توجه به حساسیت‌های فرهنگی و تاریخی خود توانسته در زمینه مشارکت مردمی و حفاظت از ارزش‌های میراثی به یک الگوی برجسته در سطح کشور مبدل شود.

نواداد ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری منطقه ۸ تبریز بیان کرد: شهرداری منطقه ۸ تبریز با نگرش مثبتی که نسبت به حفاظت از این میراث تاریخی- فرهنگی داشته به استمرار اقدامات حفاظتی، مرمتی و ساماندهی بخش‌ها در این مجموعه کمک کرده است. امید است که این نگرش‌ها تداوم پیدا کرده و همکاری‌‌های نهادهای مختلف برای حفاظت از بازار تاریخی تبریز ادامه یابد.

خبرنگار : دانش‌آموز: اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار