طی نشست خبری با اصحاب رسانه؛

پوسترهای جشنواره‌های ابلاغی بسیج هنرمندان کشور در تبریز رونمایی شد

تبریز (پانا) - عناوین فراخوان و جشنواره‌های ابلاغی بسیج هنرمندان کشور در تبریز رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
پوسترهای جشنواره‌های ابلاغی بسیج هنرمندان کشور در تبریز رونمایی شد

حامد شب‌خیز در نشست خبری آیین رونمایی از پوستر فراخوان جشنواره های ابلاغی از سوی بسیج هنرمندان کشور ضمن تبریک روز خبرنگار و اظهار تسلیت برای خبرنگار جوان و جهادی ساجد زاهدی، گفت: جشنواره‌ها برنامه اصلی بسیج هنرمندان است که با زبان هنر جشنواره‌ای برپا شود که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

نهمین سالانه هنرهای تجسمی با عنوان «هنرنگار»، ششمین جشنواره موسیقی و سرود با عنوان «آوای عشق»، نخستین جشنواره ملی تصویرگری با عنوان «قهرمانان شهر»، پانزدهمین جشنواره تئاتر سراسری  بسیج و دومین جشنواره تئاتر مردمی با عنوان «نامیرا»، ششمین جشنواره عکاسی با عنوان «عکس نور»، ششمین جشنواره فیلم بسیج هنرمندان و جشنواره تولید محتوا با عنوان «عفاف و حجاب» جزو جشنواره‌هایی است که مسوول بسیج هنرمندان استان عنوان کرد.

شب‌خیز در خصوص جشنواره سرود توضیح داد: در ششمین جشنواره سرود بسیج با عنوان «آوای عشق» در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: با اینکه دوران انقلاب ما همراه با به اوج رسیدن سرود بود و در سال‌های اخیر از اهمیت آن کاسته شده است ولی با این حال قصد داریم به جایگاه اصلی آن برسانیم و آن را احیا کنیم.

شب‌خیز گفت: جشنواره سرود در سه بخش آکاپلا یعنی آواز دسته جمعی بدون موسیقی و عدم استفاده از سازهای موسیقی و بصورت همسرایی اجرا می‌شود از جمله گروه های تواشیح و همخوانی و گروه کر و آوازخوان  که با استفاده از موسیقی و آوازخوانان و همچنین تک‌آهنگ اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: از این جشنواره‌ها در استان یک فرد منتخب معرفی به مرحله ملی می‌شود و در آذر ماه بصورت اجرای زنده داوری خواهند شد.

وی افزود: این جشنواره محدودیت زبانی ندارد و میتوان به صورت محلی نیز اجرا نمود و استقبال بسیاری می‌شود و همچنین بانوان نیز می‌توانند در دو بخش آکاپلا و گروه کر آوازخوانی نیز شرکت نمایند.

شب خیز با اشاره به اینکه تمام جشنواره‌های یاد شده به صورت استانی و در بین گروه‌های داخل آذربایجان شرقی برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره‌ها به صورت ۲ سالانه است که نفرات و گروه‌های برتر پس از انتخاب استانی به جشنواره‌های ملی اعزام خواهند شد.

وی جامعه هدف بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی را ۱۲ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد که از این تعداد در حال حاضر حدود هفت هزار نفر عضو این مجموعه هستند.

 

خبرنگار : دانش‌آموز: اسما قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار