معماری داخلی، رشته هنرستانی خلاق و اشتغال‌آفرین

تبریز (پانا) - معماری داخلی، یکی از چندین رشته مهارتی هنرستان است که با ارائه ایده‌های جذاب و خلاق، بازار کار خوبی در کشور برای خود پیدا کرده است.

کد مطلب: ۱۴۶۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
معماری داخلی، رشته هنرستانی خلاق و اشتغال‌آفرین

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی؛ هنرجویان کلاس یازدهم معماری داخلی هنرستان شهید اکرامی ناحیه ۵ تبریز، طرح‌های معماری خود را با هدف به کار بستن ایده‌های خلاق و پیشبرد اهداف آموزشی در این هنرستان به نمایش گذاشته‌اند و با مروری بر این آثار می‌توان گفت که هنرستان‌ها، دنیایی از خلاقیت و ایده‌پردازی هستند.

هنرستان‌ها نقش زیادی در تربیت نیروی انسانی متخصص و به دنبال آن کارآفرینی و اشتغالزایی دارند و سیاست‌های آموزشی طی سال‌های گذشته بر تقویت این مدارس بوده و بر همین اساس ۴۱ درصد از کلاس نهمی‌ها طی سال گذشته به هنرستان‌ها رفته‌اند.

ایده‌های بسیار خوبی مانند ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت در استان‌های صنعتی و مهارت‌محور شدن بیش از پیش رشته‌ها در حال اجرا است که در صورت تحقق این ایده‌ها طبق اهداف پیش‌بینی‌شده، شاهد تحولی عظیم در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش خواهیم بود.

مشاهده ایده‌های خلاقانه در هنرستان‌ها امری عادی بوده و هنرآموزان توانسته‌اند با بهره‌گیری از هنر و تخصص خود، هنرجویانی را تربیت کنند که از همان سال‌های اول، همه فن حریف شده و مشکل زیادی در راهیابی به بازار کار نداشته باشند.

بر همین اساس؛ آثار به نمایش گذاشته شده در هنرستان شهید اکرامی به منظور معرفی توانمندی نوآورانه دانش‌آموزان و ارائه ساز و کارهای اجرایی در آینده ارائه شده‌اند. ماکت‌های حرفه‌ای زیادی در این هنرستان به چشم می‌خورد که هدف از ساخت آن‌ها در طرح‌های معماری، پیگیری، ارزیابی و بازبینی روند تکمیل یک طرح است.

ماکت‌های معماری به منظور درک بهتر ایده، اجرایی شده و طرح و وسیله‌ای برای نشان دادن کار در مقیاس قابل مشاهده است و ارائه این طرح‌ها به منظور یادگیری و فهم و درک درست از مطالب آموزشی کلاس درس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار