مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم پیشرفت سواد رسانه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت

اجرای طرح شهیده سیده طاهره هاشمی (تربیت کنشگر سواد رسانه)

تبریز(پانا) -  مدیر کل آموزش و پرورش استان، معلمان را یکی از مهره های اصلی در بدنه آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان و راهنمایی آنان به درک و فهم درست از سواد رسانه‌ای عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد
لزوم پیشرفت سواد رسانه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت

مسعود سعادتی در افتتاحیه طرح شهید سیده طاهره هاشمی گفت: با توجه به پیشرفت بسترهای نوین اطلاع‌رسانی و شبکه اینترنت، اضطراری است تا برنامه‌ریزی مناسبی برای آموزش و پیشرفت سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان از دوره ابتدایی شروع به فعالیت کند.

وی در ادامه به تلاش دشمنان برای تفکر عمومی در عصر نوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت و نقش رسانه‌ها در زندگی امروز ما، آموزش سواد رسانه‌ای، راهی تاثیر گذار برای پر کردن شکسته های ارتباطی بین نسلی جدید با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد جهاد تبیین بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، هوشیاری مردم برای ناکام گذاشتن هدف دشمن را این چنین توصیف کرد و ادامه داد : پیشرفت سواد رسانه‌ای، امروزه نیازمند جامعه ای با اصل و نسب برای اولیا و به ویژه معلمان است که علم رسانه ای را از آسیب های آن جلوگیری میکند.

وی به دستاورد های انقلاب اسلامی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت بیشتر دشمن در راستای سیاه نمایی دستاوردها، لازم است برای روشنگری با تکیه بر تخصص و برنامه‌ریزی اقدام کنند‌.

وی افزود: مدیریت افکار عمومی مهم ترین برنامه  غرب برای مدیریت دنیا بوده است و از نگاه نظامی توجه خاصی  به این ابزار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی سعی دارند با تبلیغات اشتباه و گمراه کننده، دستاورد های کشور و قهرمانان ملی مارا در اذهان مردم. کمرنگ کنند که با هوشیاری ملت ایران این امر ناکام مانده است.

اختر آذریان نیز در آیین افتتاح در محل باشگاه فرهنگیان تبریز گفت: اولین بار در کشور اجرای طرح شهیده سیده طاهره هاشمی (تربیت کنشگر سواد رسانه) توسط اموربانوان استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان افزود: در این دوره لازمه های سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جنگ رسانه ای و نحوه مواجه با آن آموزش داده می شود .

آذریان گفت: سر فصل های آموزشی با عناوین  راهکارهای درست شناخت  و تمایز واقعی و غیر واقعی بودن پیام های رسانه ای، اصول و ارکان سواد رسانه در آموزش و پرورش و‌ سواد رسانه به مدت دو روز در قالب کارگاهی و مجازی برای مربیان تربیتی آموزش داده می شود.

دانش آموز خبرنگار:سنا بهروز

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار