معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم اتخاد تدابیر ویژه در انگیزه‌‌بخشی به نومعلمان

تبریز (پانا) - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اتخاد تدابیر ویژه جهت انگیزه‌ دادن به معلمان به‌ویژه نومعلمان تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند در حد توان و امکان جهت گرامیداشت هفته معلم، بخشی از مشکلات مدارس را برطرف کنند.

لینک کوتاه کپی شد
لزوم اتخاد تدابیر ویژه در انگیزه‌‌بخشی به نومعلمان

تراب محمدی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته معلم آذربایجان شرقی، حماسه روزهای گذشته در تنبیه رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این اقدام، عملیات جدی جنگی نبود و اگر قرار بر جدی گرفتن اقدام آنان بود باید به‌طور جدی‌تری برخورد انجام می‌گرفت و این اقدام ایران فقط تنبیهی کوچک بود و اگر رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، حماقت به خرج می‌داد، خبری از منطقه‌ای به نام اسرائیل نبود.

وی اضافه کرد: موشک‌های ایرانی، تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها را در بزرگ‌ترین فرودگاه این رژیم جعلی، هدف قرار دادند. مردم غزه، سال‌ها در زندانی روباز قرار گرفته‌اند و اشغالگران غاصب در 6 ماه گذشته دست به کشتارهای فجیعی زده‌اند که در جنگ جهانی دوم نیز روی نداده است. با وجود اینکه رسانه‌های دنیا به نفع دست‌نشانده‌های استکبار عمل می‌کنند، ضجه‌های کودکان و ناله‌های مادران موجب بیداری جهانیان شده و اینان بدون هیچ هزینه‌کردی، استکبار و نسل‌کُشی‌شان را به جهانیان ثابت کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، اقدامات وحشیانه اشغالگران را امتحان الهی برای بشریت عنوان کرد و گفت: پوشالی بودن سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق کودک، بشر، شورای امنیت و سازمان ملل در این رویدادها به همه ثابت شد. چرا که اینان تنها وقتی سر صحنه می‌آیند که به نفع آنان باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم هفته گرامیداشت مقام معلم با محوریت برنامه‌های تحولی اظهار کرد: برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم باید جهت رفع تکلیف نبوده و دارای اثرات بلندمدت باشد و جلب مشارکت مردم و تبیین ارزش و مقام معلم‌ نیز در برنامه‌های پیس‌بینی‌شده، مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه توسعه کشور به دست معلمان اتفاق می‌افتد، گفت: نقش آموزش و پرورش در پیشرفت کشور و معلمان به دلیل تاثیری که در تربیت و پرورش و آموزش کودکان دارند، بی‌بدیل است و هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند به این اندازه موثر واقع شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه معلمان و تبیین نقش آنان در جامعه خاطرنشان کرد: اهداف تربیتی در صورتی تحقق می‌یابد که منزلت معلمان ارتقا پیدا کند. با تحقق رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم پس از سال‌ها تلاش، جایگاه معلمان بهبود پیدا کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌های نادرست در گذشته برای حذف دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این کار، خیانتی بزرگ بود که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و دولت، این اتفاق نیفتاد و این دانشگاه باید اساس تربیت معلمان باشد.

وی بر لزوم اتخاد تدابیر ویژه جهت دادن انگیزه‌ به معلمان به‌ویژه نومعلمان تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند در حد توان و امکان جهت گرامیداشت هفته معلم، بخشی از مشکلات مدارس که می‌تواند مدرسه محل تحصیل خودشان نیز باشد را برطرف کنند.

اجرای بیش از 50 برنامه محتوایی در هفته معلم

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: دیدار با فرهنگیان بازنشسته، دلجویی از خانواده‌های همکاران فرهنگی متوفی، تجلیل از فرزندان موفق فرهنگیان و قدردانی و اعزام معلمان نمونه به مشهد مقدس و عتبات عالیات با همکاری سازمان حج و زیارت، دیدار معلمان نمونه با نماینده ولی فقیه در استان، استقبال از معلمان در اولین روز هفته معلم در مقابل مدارس توسط دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات علمی و پویش، تکریم خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان و بانوان فرهنگی سرپرست خانوار و اعزام معلمان نمونه جهت دیدار با رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و اولویت‌های تکریم معلمان در سال ۱۴۰۳ است.

سعادتی ضمن قدردانی از پشتیبانی و حمایت همیشگی استانداری آذربایجان شرقی از دستگاه تعلیم و تربیت استان و پیشبرد اهداف آن اظهار کرد: امسال نیز مانند سال‌‌های گذشته، برنامه معلم نمونه در سطح مدرسه، منطقه و استان برگزار شد و بیش از ۳۰۰۰ معلم در این برنامه شرکت کرده بودند و پس از داوری و ارزیابی‌ها توسط کارشناسان و ارزیابان، هفت نفر موفق به راهیابی به مرحله استانی شده و در مرحله کشوری، رقابت خواهند کرد.

تجلیل از بازنشستگان اداره کل و نواحی استان، تجلیل از خانواده‌های فرهنگی دارای 3 فرزند یا بیشتر در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تکریم سپیدمویان فرهنگی نیز از جمله پیشنهادات مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه بود‌.

دانش‌آموزخبرنگار: ملینا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار