برگزاری بیست و پنجمین کرسی علمی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

مشهد(پانا)- بیست و پنجمین کرسی ترویجی با عنوان دلایل و انگیزه های انتخاب شغل معلمی در دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد

کد مطلب: ۹۹۱۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و پنجمین کرسی علمی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی

کرسی ترویجی با عنوان دلایل و انگیزه های انتخاب شغل معلمی در دانشجو معلمان و مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان مشهد با حضور رمضان نیری مدیر امور پردیس های این دانشگاه در سالن امام رضا علیه السلام پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

احمدرضا اقتصادی عضو هیئت علمی پردیس شهید بهشتی و پژوهشگر برتر سال ۹۶ کشور با تبیین هدف این تحقیق گفت: بالاترین انگیزه در انتخاب شغل معلمی با توجه به پژوهش انجام شده انگیزه اجتماعی معنوی است و همچنین توانایی و ارزش درونی، کارکرد اجتماعی، امنیت شغلی، تجارب مثبت یادگیری و آموزش، اثرات اجتماعی، وقت آزاد برای خانواده و شغل جایگزین را از دیگر عوامل انگیزشی و تاثیرگذار در انتخاب شغل معلمی عنوان کرد.

این پژوهشگر افزود: جنسیت و دوره و رشته نیز در انتخاب شغل معلمی تاثیر دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نتیجه گیری خود را از این تحقیق این گونه بیان کرد: گرچه نتایج این مطالعه انگیزه ها و نظرات نسبتاً مطلوب دانشجو معلمان را نشان می دهد اما باید تلاش کرد در طول دوره تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان نه تنها این سطح از انگیزه را حفظ کرد بلکه آن را در همه دانشجو معلمان و مهارت آموزان به ویژه در دانشجویان علوم پایه ارتقا داد.

اقتصادی همچنین اظهار کرد: اگر چه انگیزه مذهبی و تقدس شغل معلمی درمدل fit choic نادیده گرفته شده یافته های مطالعه حاضر نشان می دهد این نوع انگیزه از انگیزه های مهم معلمی است که به عنوان بخشی از انگیزه های معنوی و اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

در این جلسه حسین کدخدا استادیار گروه مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و دکتر احمد کارشکی دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد به نقد و پژوهش مذکور پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار