معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش البرز :
توجه به منزلت اجتماعی و جایگاه معلم باعث ارتقاءشاخص های فرهنگی و معنوی جامعه میشود
کرج (پانا) - معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه رشد و تمدن دنیای آینده در گرو فعالیت های آموزش و پرورش است، توجه به منزلت اجتماعی و جایگاه معلم را باعث ارتقاء شاخص های فرهنگی و معنوی جامعه دانست.
تقی نادری در چهارمین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز گفت:« رشد و تمدن دنیای آینده براساس آموزش وپرورش است و آموزش محور اصلی عدالت و توسعه پایدار است.»
او افزود:«اهداف آموزش و پرورش دستیابی به عدالت آموزشی و توسعه پایدار در افق چشم انداز ۱۴۰۴ و براساس منویات مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وتوجه جدی به ساحت های شش گانه می باشد.»
معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش البرز ادامه داد:« سیاست آموزش وپرورش همگانی کردن تکریم معلم در جامعه است و اساس تحول در نیروی انسانی است و این تحول مستلزم برنامه ریزی های گسترده می باشد .»
او با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم و توجه به منزلت اجتماعی و جایگاه معلم باعث ارتقاء شاخص های فرهنگی و معنوی جامع می شود، تصریح کرد:« تکریم و نکوداشت مقام معلم می بایست به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و این مهم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادها محقق می شود.»
نادری افزود: «با عنایت به تاکیدات مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان مبنی بر این که نیروی انسانی با ارزش ترین و مهمترین عامل توسعه است و می بایست در راستای عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و برای برگزاری مطلوب برنامه نکوداشت مقام شامخ معلم تمهیدات مناسب اتخاذ شود و با این رویکرد شیوه نامه فرآیند انتخاب معلمان شاخص در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان طراحی، تدوین و به مناطق تابعه ارسال شده است.»
او اظهار کرد: «براساس پرسنل شاغل در نواحی و مناطق هشتگانه، تعداد ۱۳۶۶ سهمیه آموزشگاهی، ۳۴۱ سهیمه منطقه ای و ۲۵ سهمیه استانی اختصاص یافته است که پس از دریافت مدارک و مستندات و ارزیابی توسط کمیته تخصصی و تایید توسط ستاد بزرگداشت مقام معلم مناطق تابعه به استان ارسال میشود.»
ارسال دیدگاه