مدیر کل زندان های استان خراسان شمالی:

50 درصد جرائم در داخل زندانهای خراسان شمالی مربوط به مواد مخدر است

خبرگزاری پانا: مدیرکل زندان های خراسان شمالی اعلام کرد: 50 درصد جرائم در داخل زندان های استان مربوط به مواد مخدر است ومعظلی برای خانواده ها و جامعه شده است.

کد مطلب: ۹۹۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد علی بلوکی در نشست خبری عنوان کرد:علاوه برجرائم مواد مخدر 22 درصدجرائم مربوط به سرقت ،14 درصد مربوط به علیه شخص ، 14 درصد سایر جرائم می باشد.

بلوکی اضافه کرد: در حال حاضر در زندان های استان ، 1607 نفر درزندان کیفری مرکزی بجنورد ، 733 نفر در شهرستان شیروان ، 309 نفر در اسفراین و همچنین درکانون اصلاح و تربیت جوانان زیر 18 سال نیز 21 نفر زندانی کیفری حبس شده داریم.

وی در ادامه در خصوص اشتغال مددجویان زندانی در استان گفت: مبلغ 4 میلیارد و 71 میلیون ریال وام اشتغال به مددجویان زندانی در سال جاری اهداء شد.

مدیرکل زندان های استان در ادامه این نشست اظهارداشت: علاوه بر اهدای وام در خصوص مهارت زندگی، روان درمانی و روان شناسی به مددجویان زندانی آموزشهایی لازم داده شده است که در بحث روان درمانی و روان شناسی در بجنورد 720 نفر در شیروان 234 نفر و در کانون تربیت نیز 20 نفر تحت آموزش قرار هستند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال گذشته به خراسان شمالی گفت: 500 میلیون تومان از سوی دفتر رهبری و 500 میلیون تومان نیز از سوی دفتر مرکز استان برای کمک به زندانیان اختصاص یافته است.

بلوکی افزود: در سال گذشته نیز از منابع کمک رهبری اعتباراتی که دولت دراختیار گذاشت 165 نفر از زندان آزاد شدند و از ورود 18 نفر به زندان جلوگیری شد.

وی گفت: در مجموعه چهار اقدام و دیدگاه زندان های استان را تشکیل می دهد که شامل اقدامات تأمینی و تربیتی،توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی ،اقدامات بهداشتی و درمانی اقدامات حیاتی هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز مشاوره فردی و خانوادگی توسط مددکاران برگزار شد که با ارائه نظر مشورتی برای 5013 نفر تشکیل پرونده داده شد، 541 نفر اخذ رضایت شاکی ، 8 نفر اخذ رضایت اولیای دم، 602 نفر با عفو شهود از زندان آزاد شد همچنین 192 نفر برای عفو موردی به کمیته عفو پیشنهاد کردیم .

مدیرکل زندان های با بیان اینکه، نداشتن شغل و بیکاری در جامعه فرد را دچار انحراف می کند افزود: با توجه به بحث حرفه آموزی و اشتغال و فعالیت هایی که در زندان انجام داده شده 70 درصد مددجویان ما 440 هزار ساعت دوره آموزشی را گذرانده اند .

بلوکی راه اندازی رشته های موجود در حرفه آموزی را شامل جوشکاری و تراشکاری ، خیاطی ، گلیم بافی و تابلوفرش در مجموعه زندان های استان به خصوص شیروان عنوان کرد.

وی افزود: در بخش صنعتی و غیرصنعتی رشته های تأسیسات آب و برق ، تراش سنگ های قیمتی و بسیاری از رشته های دیگرمدد جویانی که دوره حرفه آموزی را گذرانده اند به بانک ها معرفی می شوند که 310 نفر مددجو تحت مراقبت قبل از بازگشت هستند که با تسهیلاتی که بانک در اختیارشان می گذارد می توانند برای خود محلی را برای اشتغال راه اندازی کنند.

بلوکی با توجه به مسائل فرهنگی که در مجموعه با محوریت مسائل قرآنی ، دینی و اجتماعی برگزار می شود گفت: 33 عنوان فعالیت در مجموعه زندان های استان انجام شده که باعث شده است توفیقات خوبی را نسبت به سال گذشته کسب کنیم.

وی کسب مقام دوم ستاد عفاف و حجات در سطح کشور بین ادارات کل زندان ها در سال90،اعزام 4 نفر از زندانیان به مسابقات کشوری قرآنی به استان خراسان جنوبی، اعزام 2 نفر از پرسنل وظیفه به مسابقات کشوری و کسب رتبه دوم حفظ 3 جزء، اعزام 3 نفر از کارکنان زن به مسابقات قرآنی و کسب رتبه دوم حفظ 15 جزء کشوری و ... را از عملکرد اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار