آموزش و پرورش از پژوهش های مسئله محور و راهگشا حمایت می کند

ارومیه (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: این نهاد با هدف ارائه راهکار برای چالشهای پیشروی آموزش و پرورش استان از پژوهشهای مسئله محور و راهگشا برای نظام تعلیم و تربیت حمایت می کند.

کد مطلب: ۹۸۷۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش از پژوهش های مسئله محور و راهگشا حمایت می کند

آیین استانی گرامیداشت هفته پژوهش با حضور معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر در محل سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد.

«بهزاد باقرزاده» معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه هر جامعه است؛ اظهار داشت: هر جامعه ای برای گذر از اقتصاد صنعتی به سوی اقتصاد دانایی محور نیازمند توجه ویژه به امر پژوهش است.

باقرزاده با اذعان به اینکه هر چه نیروی انسانی توانمند تر باشد جامعه توسعه یافته تر خواهد بود؛ گفت: انسانهای فکور و توانمند در همه جا منشأ اثر مثبت خواهند بود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: شکل گیری پژوهش در هر جامعه، نیازمند باورهای فرهنگی سازگار با آن جامعه است.

این مقام مسئول ادامه داد: تجربه نشان داده است که راهکار چالشهای پیشروی هر جامعه، نیازمند تحقیق و پژوهش علمی، بنیادین و کاربردی است.

وی پژوهش را نیروی محرکه اقتصاد، فرهنگ و سیاست دانست و افزود: تقویت روحیه پژوهش در بین فرهنگیان و دانش آموزان همواره در دستور کار قرار دارد.

باقرزاده گفت: امسال ۱۴۰عنوان پرپوزال طرح تحقیقاتی در آموزش و پرورش استان دریافت و ۱۳عنوان جهت ارائه راهکار برای چالشهای پیشروی آموزش و پرورش استان انتخاب شد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان ادامه داد: گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان، سالانه با حدود ۲۵۰پایان نامه دانشجویان دکتری همکاری دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته در طرح اقدام پژوهی، هزار نفر از فرهنگیان استان شرکت کرده بودند که ۱۶۰طرح به اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال شد و در نتیجه ارزیابی های صورت گرفته، ۱۰گزارش حائز مقام استانی شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: دانش آموزان برگزیده جشنواره جابر حیان و جوان خوارزمی و برگزیدگان المپیادهای علمی در طول این هفته مورد تقدیر قرار می گیرند.

گفتنی است در این مراسم ضمن برپایی نمایشگاه جانبی، تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان پژوهشگر به ارائه طرح های خود پرداختند و از برگزیدگان جشنواره های علمی مختلف تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار