صیدلو: کشوری عاری از شهروند بی‌سواد یک جامعه مطلوب است

تهران (پانا) - دومین نشست شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان تهران با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران درسالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: کشوری عاری از شهروند بی‌سواد یک جامعه مطلوب است

در این نشست محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی با اشاره به شاخص‌های سازمان سوادآموزی کشور اظهار داشت: شهرستان‌های استان تهران در حوزه سوادآموزی از پیشرفت‌های خوبی برخوردار بوده که در مقایسه با سایر استان‌های کشور قابل توجه است .

او در ادامه با اشاره به آمار یکصد وشصت هزار هزار نفری این استان در سال نود و پنج، بیان داشت: با تلاش‌های همکاران در حوزه سواد‌آموزی این آمار در سال نود وهشت به کمتر از نود هزار نفر رسیده است .

صیدلوبا تاکید بر اینکه شناسایی افراد بی‌سواد و تشویق آنان به امر سواد‌آموزی نیازمند تعامل و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی می‌باشد، تصریح کرد: بی‌شک کشوری عاری از شهروند بی‌سواد یک جامعه مطلوب است و در چنین جامعه‌ای بسیاری از هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت .

در ادامه نشست رضا اصلانی شاهسوار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان تهران به ازای هر پنج نفر یک آموزش دهنده فعال شده ، تاکید کرد: در حدود نوزده۱۹ هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی در این استان قرار گرفته‌اند.

اوتنوع اقوام ، عشایر و جمعیت روستایی را در شهرستان‌های استان تهران از جمله جمعیت سوادآموزی در این استان دانست و افزود: تاسیس مراکز یادگیری محلی تنها راه برون رفت از مسئله بی‌سوادی است.

اصلانی با تاکید بر اینکه مراکز یادگیری محلی با تکیه بر مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی می‌تواند بسیار موثر باشد، تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر سوادآموزی، علاقه‌مندی‌های افراد و توجه به اقتصاد خانواده نیز در نظر گرفته شده است که در تشویق افراد بسیار با اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار