صدور مجوز فعالیت بیش23 گلخانه در نی‌ریز

نی ریز (پانا): مسئول واحد باغبانی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان نی ریز از آغاز طرح توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس، برای افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات سبزی و صیفی در تمام فصول، در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز فعالیت بیش23  گلخانه در نی‌ریز

سعید ضیغمی افزود: برای صدورمجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری گلخانه کوچک مقیاس، مساحت گلخانه باید کمتر از ۳۰۰ مترمربع و درحوزه منطقه سکونت متقاضیان و محدوده شهر، شهرک و روستا بوده و متقاضی به آب و گاز نیز دسترسی داشته باشد.
وی با اشاره به استفاده از فضای حداقلی برای برداشت حداکثر محصول با کیفیت در این طرح گفت: احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس ضمن اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی درروستا‌ها بوده و زمینه درآمدزایی بیشتر برای روستائیان را فراهم می‌کند.
وی اظهارکرد: تاکنون ۲۳ فقره مجوز به مساحت ۶ هزار و ۱۷۷ متر مربع شامل ۱۹ پروانه تاسیس به مساحت ۵ هزار و ۳۳۳ متر مربع، ۳ پروانه بهره برداری به مساحت ۸۴۴ متر مربع در شهرستان نی ریز صادر شده است.

علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی‌ریز افزود: احداث گلخانه های کوچک مقیاس با هدف حل مسائل اجتماعی، اشتغال زایی مستقیم، تمرکز زدایی جمعیت، تثبیت جمعیت در مناطق روستایی و احیای کشاورزی خانوادگی صورت می گیرد که به تقویت نهاد خانواده کمک کرده و امکان فعالیت به صورت پاره وقت را برای خانواده ها در مناطق روستایی فراهم می کند ضمن آن که موجب عرضه محصولات تازه خوری در محل شده و پایداری شغل را تضمین می کند.

وی اظهار کرد: به دلیل حذف مراحل پیچیده اداری و صدور مجوز در یک بازه زمانی کوتاه، گلخانه های کوچک مقیاس مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

خبرنگار :زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار