کاظمی: نقش سلامت روان دانشآموزان در کاهش آسیبهای اجتماعی حیاتی است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نقش سلامت روان دانشآموزان در کاهش آسیبهای اجتماعی را حیاتی دانست.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: «آسیبهای روانی یکی از معضلات جامعه است و باید ما بهعنوان متولیان حوزه تعلیم و تربیت تمام سعی خود را بهکار گیریم تا تاثیر آسیبها را کمتر کنیم چرا که هرچقدر سلامت روان دانشآموزان ارتقا پیدا کند، آسیبهای اجتماعی کمتر خواهد شد.»
او به آزمونهای غربالگری اشاره کرد و افزود: «۳میلیون دانشآموز در این رابطه مورد سنجش قرار گرفتند و سعی بر این است که در حیطه گستردهتری آن را به انجام برسانیم.»
کاظمی افزود: «آموزش و پرورش یک فرادستگاه است و برای دستیابی به اهداف بالادستی نیازمند حمایت دستگاههای دیگر است.»
در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه نیز از طرح نماد به عنوان یکی از طرحهای موثر آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: «اجرای این طرح میتواند در کاهش بروز آسیبهای اجتماعی در سطح جامعه نقش بهسزایی داشته باشد.»
الهیتبار افزود: «طرح نماد برای اجرای مطلوب در استان نیاز به بومیسازی دارد و استانداری کرمانشاه حمایتهای خود را از متولیان این طرح بهویژه آموزش و پرورش اعلام میدارد.»
مجید یزدانپناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن عرض خیر مقدم به معاون وزیر و مدعوین گفت: «در جریان سفر معاون وزیر به استان اعتباراتی برای کانونهای فرهنگی تربیتی، مدارس در معرض آسیبهای اجتماعی، تجهیز کتابخانههای مدارس و نیز امور پرورشی مناطق حاشیهای شهر کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.»
او با اشاره به اینکه طرح نماد حائز اهمیت زیادی است و در تمهید سیاستهای آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار میگیرد، افزود: «امیدواریم با اجرای مطلوب این طرح شاهد کاهش بروز آسیبهای اجتماعی در سطح جامعه و استان باشیم.»
ارسال دیدگاه