حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:علم بدون رشد و تعالی انسان ها تبدیل به ظلمت خواهد شد
کرج (پانا) - رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اگر علم در راه رشد و تعالی انسان ها نباشد تبدیل به ظلمت خواهد شد در این راستا خواندن نماز را عاملی درجهت ترقی و پیشرفت جامعه و انسان ها عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در چهارمین اجلاس استانی نماز البرز که با شعار نماز و مدرسه در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، گفت:«۵۰۰ سال قبل از اسلام نماز وجود داشته و خداوند متعال بر پایی نماز را به پیامبران خود یاداوری کرده وبر آن تأکید داشته است.»
او افزود:«نماز مسئله ای است که خداوند در هر کدام از اتفاقات زمینی و آسمانی برپایی آن را بر مسلمانان واجب کرده است،و انسان ها از آدم تا خاتم باید آن را به جا بیاورند و شرط قبولی اعمال دیگر مسلمانان است و به طور کلی میتوان نماز را الفبای دین دانست.»
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت:«مدیران و معلمان آموزش و پرورش در جهت برپایی نماز جماعت همراه دانش آموزان باشند و با یک تصمیم عملیاتی تأثیرمناسبی بر روی دانش آموزان داشته باشند.»
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ادامه داد:«دروس حوزوی کامل نیستند و باید در خصوص اینکه با چه افراد و شخصیتی، با چه لحن و حالتی صحبت کنیم دوره مناسبی گذاشته شود، چون گفت و گوی تن به تن بسیار تأثیر گزارتر از سخنرانی در تلویزیون و جمع خواهد بود.»
او یادآور شد:«آئین نامه ها و تبصره و نیز ماهواره باعث پیشرفت نخواهد بود بلکه خواندن نماز عاملی درجهت ترقی و پیشرفت جامعه و انسان ها است.»
رئیس ستاد اقامه نماز کشورتوضیح داد:«در جامعه و منبرهای ما گفتن و خواندن آیه و تفسیرقرآن بسار ضعیف و کم رنگ است،در جامعه حفظ و تدبیرقرآن بسیار ارشمند است به طوری که از هر حرف قرآن یک نکته میتوان از آن استباط نمود.»
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص مسئله مهارت آموزی دانش آموزان تصریح کرد:«اگر خواسته باشیم مسئله ای را به افراد آموزش دهیم باید با سخنان کم ، خلاصه، مفید، و روان گفته شود،چون بسیار از علوم در مدارس آموزش و پرورش دارای ارزش مهارت آموزی نیستند،و چه بسا مطالبی را میتوان به عنوان دروس آموزشی در اموزش و پرورش در نظر بگیریم.»
اوبیان کرد:«اگر علم در راه رشد و تعالی انسان ها استفاده نشود تبدیل به ظلمت خواهد شد.»
رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد:« هرچیزی برای سخن گفتن و آموزش دادن به مهارت و تخصص نیاز دارد و می بایست دارای چهار ویژگی واجب و مستحب بودن ،مشکلی از جامعه و یا فردی حل کند، داشته باشد.»
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی اضافه کرد:«باید به دانش آموزان با توجه به مهارت عملی مدرک داده شود نه براساس حفضیات آنها که زود فراموش می شوند، ما امروزه در کشور سه میلیون لیسانس فلج و بدون مهارت داریم که ارزش اجرایی و کاربردی ندارند و اگر مهارت نباشد چرخه های زندگی به طور مناسب نمی چرخد و جامعه ای فلج خواهیم داشت.»
ارسال دیدگاه