نماینده ولی‌فقیه در البرز بیان کرد:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

کرج (پانا) - امام جمعه کرج در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران با بیان اینکه پیشرو بودن و خط شکنی از ویژگی‌های بارز شهداست،ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۱۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه‌ی دیدارهای هفتگی خود با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با حضور در منزل خانواده شهید «سید رحمت‌الله میرتقی» و جانباز سرافراز دفاع مقدس «رحمت‌الله حیدری»، با خانواده این شهید و جانباز دوران دفاع مقدس دیدار و گفتگو کرد در این دیدار از شهدا به‌عنوان عامل حفظ و تداوم انقلاب نام برد و بیان داشت:«همه‌ی مسئولین در نظام اسلامی، به برکت خون‌ شهیدان بر مسند نشسته‌اند.»

او در ادامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب برشمرد و گفت:«پیشرو بودن و خط‌شکنی که از ویژگی‌های بارز شهداست، نیاز اصلی امروز کشور است و اقتصاد مقاومتی یا معضلات سیاسی و فرهنگی کشور، همه، از این راه به نتیجه می‌رسند.»

در این دیدار که سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز حضور داشت، آیت‌الله حسینی همدانی با اهداء لوح از ایثارگری و صبر و استقامت این خانواده شهید و جانباز دفاع مقدس تقدیر کرد.

شهید «سید رحمت‌الله میرتقی» یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۳۷ در اورازان طالقان متولد شد. هم‌زمان با تحصیل کار را در همان دوران نوجوانی دریکی از کارگاه‌های آهنگری محل آغاز کرد تا کمکی برای تأمین مخارج خانواده شود.

پس از پیروزی انقلاب حفاظت از دستاوردهای نظام موجب به عضویت درآمدنش در سپاه پاسداران شد، مدتی بعد به همراه تعدادی از جوانان انقلابی برای تشکیل سپاه پاسداران کرج اقدام کردند.

میرتقی محقق اطلاعات ناحیه کرج و مسئول تدارکات بسیج همان ناحیه بود. وی همچنین در عملیات‌های «والفجر مقدماتی» و «والفجر ۱» حضور داشت که هر بار با مجروحیت از ناحیه "پا" و "دست" و "فک و صورت" به پشت جبهه اعزام می‌شد و سریعاً قبل از بهبودی کامل مجدداً در مسئولیت خودش حاضر می‌شد.

او سال ۵۹ مسئولیت دسته رزمی جبهه سرپل ذهاب، معاون گردان حبیب ابن مظاهر، فرمانده یکی از گردان‌های پیاده تیپ حضرت رسول در سال ۶۱ و فرماندهی گردان پیاده یاسر-لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) را بر عهده داشت.

۳۶ سال پیش در بیست و دوم فروردین‌ماه در منطقه عملیاتی شرهانی در عملیات «والفجر یک» سردار میرتقی به همراه جمعی از عاشقان شهادت به آرزوی خود رسیدند و ملکوتی شدند.

پیکر عده زیادی از آن‌ها ازجمله سردار شهید «سید رحمت‌الله میرتقی» فرمانده گردان در منطقه بجا ماند و سال ۷۲-۷۳ تعداد زیادی از پیکرهای مطهر شهدا توسط گروه تخصصی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) کشف و به شهرها بازگرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار