معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش البرز:
آثار دانش آموزان در جشنواره جابر بن حیان مورد ارزشیابی قرار می گیرد
کرج (پانا) - معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان البرزپروژهای علمی دانش آموزان را به عنوان فرصت های متنوع یادگیری دانست در این خصوص از ارزشیابی آثار این دانش آموزان که در جهت کسب مهارت ها و تجربیات جدیدی دنیای پیرامون خود است ، خبر داد.
محرمعلی الهویی در حاشیه جلسه کیفیت بخشی به طرح و برنامه های معاونت آموزش ابتدایی، گفت:«معلمان و والدین از مهم ترین ارکان تاثیرگذار در فرآیند اجرا و تحقق اهداف جشنواره جابربن حیان تلقی می شوند چرا که میزان بهره مندی دانش آموز از فرصت های آموزشی مورد نظر این جشنواره تا حدود زیادی به دیدگاه ها و عملکرد معلمان و والدین بستگی دارد.»
معاونت آموزش ابتدایی استان افزود:«دانش آموزان دوره ابتدایی می توانند از رهگذر این طرح، مهارت ها و تجربیات جدیدی را کسب کنند و به شناخت جدیدی از دنیای پیرامون خود دست یابند.»
او با استناد به تغییرات اجرایی ایجاد شده در شیوه نامه جدید طرح جابربن حیان بیان کرد:«پروژه های علمی دانش آموزان یا جابربن حیان به "فرصت های متنوع یادگیری" تغییر یافته است.»
الهویی تاکید کرد:«شیوه نامه جدید شامل دو بخش دانش آموزی و معلمان بر اساس توجه به ساحت های سند تحول بنیادین برگزارخواهد شد که سطح دانش آموزی به مدرسه، منطقه و استان محدود می شود و مرحله کشوری باحضور معلمان، مدیران و کارشناسان منتخب استان ها با هدف توانمندسازی و ارتقا شایستگی های آن ها و بدون حضور دانش آموزان برگزار خواهد شد و تجارب ارائه شده درمرحله کشوری، پس از بررسی و تحلیل آن ها، برای استفاده سایرهمکاران ارائه خواهد شد.»
معاونت آموزش ابتدایی ادامه داد:«در سطح دانش آموزی تمامی فعالیت های فکری و دست سازه های دانش آموزان ابتدایی بدون محدودیت و قالب خاصی با هدایت معلمین تولید و درنمایشگاه های مدرسه ای به نمایش در خواهد آمد.»
او اظهار داشت:«این آثار در نمایشگاه منطقه ای نیز ارائه شده و نمونه یا تمامی آثار منتخب مناطق در نمایشگاه استانی در معرض دید دانش آموزان، معلمان، مدیران و مسوولین قرار خواهد گرفت.»
الهویی خاطر نشان کرد:«در نحوه ی اجرایی برنامه هیچ گونه داوری و ارزیابی کمی از آثار دانش آموزان انجام نشده و برای تمامی دانش آموزان شرکت کننده، بازخورد توصیفی ارائه و از آنان به نحو شایسته ای تقدیرخواهد شد.»
معاونت آموزش ابتدایی اضافه کرد:«فعالیت هایی چون تکالیف مهارت محور، عید و داستان، بازی و یادگیری، و هر هنری که برآیند استعداد و نوآوری دانش آموز باشد می تواند در فعالیت های جشنواره قرار بگیرد.»
او در ادامه افزود:«شیوه نامه جدید به همراه تقویم زمانبندی اجرای طرح در قالب بخشنامه اداری به مدارس و نواحی تابعه ابلاغ شده است.»
ارسال دیدگاه