مدیرکل آموزش و پرورش استان:

اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم مراقبت دانش آموزان از آسیبهای اجتماعی گفت: اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد و عوامل مدرسه باید رابطه پدرانه و مادرانه با دانش آموزان داشته باشند.

کد مطلب: ۹۶۹۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد

«ابراهیم محمدی» در جلسه مدیران مدارس شهرستان اشنویه که در محل سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: نیاز کنونی نظام تعلیم و تربیت، طرح مسئله و پیدا کردن راه حل آن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: رنگین کمان اقوام، شرایط مرزی و پراکندگی جغرافیایی استان، کار در نظام تعلیم و تربیت این استان را ویژه کرده است.

وی گفت: ۶۰۷هزار دانش آموز در بیش از ۲۵هزار و ۵۶۵کلاس دایر استان مشغول تحصیل هستند که مدیریت این دستگاه عظیم نیازمند تلاش مضاعف است.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان بیش از ۹۸درصد است؛ ادامه داد: ۴.۰۵مترمربع سرانه فضای آموزشی استان است در حالی که میانگین کشوری ۵.۱۸مترمربع است.

محمدی خاطر نشان کرد: با وجود کمبودها، آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی جزو شش استان برتر کشور است.

این مقام مسئول بیان کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان در حوزه ساماندهی نیروی انسانی، حوزه نماز و بسیاری از مسابقات علمی و فرهنگی مطلوب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی در چند سال گذشته، شاهد صرفه جویی در منابع مالی و انسانی بودیم.

وی با اذعان به اینکه با تلاش کلیه مدیران مدارس یک مهر را بدون مشکل آغاز کردیم؛ گفت: بوم پذیری در جذب نیروی انسانی و اصلاح فرآیند نقل و انتقالات بسیاری از مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش استان را حل کرده است.

محمدی افزود: امسال ۳۷۳۰نفر نیروی حق التدریس جذب آموزش و پرورش استان شد؛ همچنین امسال ۱۲۴۱نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش استان شد و ۶۷۰نفر نیز سهمیه استان در استخدام ماده ۲۷است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: کلیه نهادها و دستگاهها اجرایی در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مشارکت دارند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری، آگاهی و توانمندی مدیران مدارس بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل می کند.

محمدی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای ده چرخش تحول آفرین است که در نهایت به حیات طیبه می انجامد.

این مقام مسئول گفت: واحد آموزشی و مکان یادگیری تنها مدرسه و کلاس درس نیست چراکه امروز مکان یادگیری و یاددهنده های زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه محوری، طرح تدبیر و مدیریت آموزشگاهی در اولویت مدیران مدارس قرار گیرد؛ ادامه داد: اخلاق محوری باید در مدارس نمود عینی داشته باشد و عوامل مدرسه باید رابطه پدرانه و مادرانه با دانش آموزان داشته باشند.

محمدی پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر عنوان کرد و افزود: مدیران مدارس مباحث تربیتی را جدی بگیرند و فضای پر نشاط در مدرسه ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: آموزش و پرورش از متولیان فرهنگ جامعه است و بد اخلاقی سیاسی در این نهاد جایی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار