اهمیت ویژه ارتباط میان قطعهسازان و شرکتهای دانشبنیان
تهران (پانا) - امسال نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی با حضور شرکتهای دانش بنیان در سه بخش مختلف و در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی برگزار خواهد شد.
به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حبیبالله انصاری، رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: امسال نمایشگاه لوازم خانگی در سه بخش شامل بخشهای صنایع انرژی بر، صنایع غیرانرژی بر و قطعات برپا خواهد شد.
انصاری با اشاره به اینکه صنایع انرژی بر شامل گاز و برق میشود، خاطرنشان کرد: در بخش صنایع غیرانرژی تمام ظروفی که در ایران تولید میشوند اعم از بلور، کریستال و چینی به نمایش درمیآید.
وی افزود: ایران در تولید ظروف چینی شهرت خوبی در بازار جهانی دارد و علاوه بر این در بخش قطعهسازی لوازم خانگی نیز به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافتهایم به گونهای که با کشورهای مطرح در این زمینه رقابت داریم.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تنها قطعه لوازم خانگی که در کشور تولید نمیشود دستگاه کمپرسور یخچال است، گفت: امروزه ارتباط میان قطعهسازان و شرکتهای دانشبنیان از اهمیت ویژهای برخوردار است و در این راستا امسال نیز شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه حضور فعالی خواهند داشت.
وی گفت: امسال سال رونق تولید داخل است و زمانی میتوانیم این شعار را محقق کنیم که تولید داخل افزایش یابد و به دنبال آن بازار داخل نیز توسعه یابد.
انصاری ادامه داد: ایران با برخورداری از نیروی کار مختصص و تکنولوژیهای به روز میتواند از مزیت همسایگی با ۱۵ کشور بهره برده و با رشد صادرات میزان تولید داخل را نیز رونق دهد.
وی با برشمردن مزیتهای برگزاری نمایشگاههای داخلی از جمله نمایشگاه لوازم خانگی گفت: نگاه ما به برگزاری نمایشگاه فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است، برگزاری اینگونه رویدادها میتواند در حوزه صادرات بسیار تاثیرگذار هستند و علاوه بر این باعث تعمیق ارتباط مردم با صنعتگران و فعالان اقتصادی نیز شود.
انصاری ادامه داد: معرفی توانمندیهای صنایع کشور، شناسایی رقبا، توسعه بازار تولیدات داخلی از مزیتهای دیگر برگزاری نمایشگاههای تخصصی محسوب میشود.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به فروش لوازم خانگی قاچاق در داخل کشور بیان کرد: با وجود آنکه از سال ۹۷ ورود کالاهای خارجی به کشور ممنوع شده است اما متاسفانه همچنان شاهد ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور هستیم که باید در راستای تحقق هدف رونق تولید به صورت جدی برای آن تصمیمی گرفته شود.
وی با اشاره به حضور تولید کنندگان قطعات لوازم خانگی در نمایشگاههای که در کشور سوریه و عراق برگزار شد، گفت: این حضور در راستای توسعه مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی و با هدف بررسی چالشها و موانع پیش روی صادرات به این کشورها انجام شد.
وی افزود :علاوه به کشور های عراق ، سوریه و افغانستان ، کشور های اروپایی نیز جزو بازارهای هدف به شمار میرود به گونهای که کالاهای چون چرخ خیاطی و آبگرم کن نیز به چند کشور اروپایی صادر میشود.
رئیس انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان گفت: حدود ۶۰ میلیون دلار در سال ۸۶ در حوزه لوازم خانگی صادرات داشتهایم که این رقم در سال ۹۶ به ۳۳۰ میلیون دلار رسیده است.
ارسال دیدگاه