مسعود شکوهی: طرح یاریگران زندگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد است

طرح نماد امسال در ۲۰ هزار مدرسه اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرای طرح یاریگران زندگی را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ‌مبارزه با اعتیاد و کاهش رفتارهای پرخطر دانست.

کد مطلب: ۹۶۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شکوهی: طرح یاریگران زندگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد است

مسعود شکوهی درباره اجرای طرح یاریگران زندگی به پانا گفت: «این طرح برای اولین بار در مدارس سراسر کشور اجرا خواهد شد هدف ما از اجرای این طرح این است که یک هم‌افزایی و انسجام برای هدفمند کردن فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی صورت گیرد.»

شکوهی این طرح را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ‌مبارزه با اعتیاد و کاهش رفتارهای پرخطر دانست و گفت: «این طرح کار مشترکی بین معاونت پرورشی و فرهنگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است. بنا نداریم تشکلی در کنار تشکل دیگر ایجاد کنیم بلکه می‌خواهیم از تشکل‌های فعال و موجود در مدارس کمک بگیریم.»

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: «برای اجرا در سال اول 20 درصد مدارس را هدف‌گذاری کردیم. این طرح در سطح استان و مناطق برگزار خواهد شد و این کانون‌ها در مدارس فعال می‌شوند.»

او درباره تفاوت این طرح با طرح نماد افزود: «طرح نماد یک نظام مراقبت اجتماعی و کار ویژه ائتلافی با همکاری دستگاه‌های مختلف است. کانون یاریگران زندگی کار فرهنگ‌سازی را برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان انجام می‌دهد.»

شکوهی اجرای طرح یاریگران زندگی را در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌بخشی به آنان در برابر آسیب‌ها دانست و گفت: «طرح نماد نیز امسال برگزار می‌شود و سطح آن را از حدود 6 هزار مدرسه به 20 هزار مدرسه افزایش می‌دهیم. البته در شهرهایی که این طرح به‌صورت پایلوت اجرا شد علاوه بر 35 منطقه آموزشی در سایر مناطق تا سقف 20 هزار مدرسه به‌صورت اجرا و مداخلات اورژانسی برگزار می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار