رئیس کل دادگستری قزوین:

قضات باید به گزارشات سازمان بازرسی توجه ویژه داشته باشند

قزوین (پانا)- رئیس کل دادگستری قزوین گفت: قضات باید به گزارشات سازمان بازرسی که یک مرجع تخصصی است، توجه ویژه داشته باشند.

کد مطلب: ۹۶۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
قضات باید به گزارشات سازمان بازرسی توجه ویژه داشته باشند

حجت الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین با حضور در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با مجموعه مدیران دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین، سازمان بازرسی را بازوی دادگستری و یک دستگاه فراتخصصی دانست و بیان کرد: در قانون اساسی به این موضوع نیز تأکید شده است، قضات دادسرا می بایست به گزارش های سازمان بازرسی به دلیل اینکه از یک مرجع تخصصی صادر می شود، توجه ویژه ای نموده و گزارش های این سازمان را نسبت به سایر پرونده ها که دارای اهمیت بیشتری هستند، مورد بررسی ویژه قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان بازرسی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که"سازمان بازرسی چشم نظام است، امین نظام است، امید نظام هست" پس اصل بر این است که گزارش های سازمان بازرسی معتبر است اگر متهم قبول ندارد باید دلیل بیاورد و اگر قبول ندارد منعی ندارد و می تواند درخواستی به شعبه جهت اخذ کارشناس رسمی داشته باشد.

لازم به ذکر می باشد، جلسه مزبور به منظور هم اندشی و تعامل بیشتر بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین در سالن جلسات دادسرا برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار