20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز اجرایی می شود

سنندج(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از اجرای 20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز استان خبر داد .

کد مطلب: ۹۶۸۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
20 برنامه شاخص در حوزه قرآن، عترت و نماز اجرایی می شود

حجت الله نریمانی معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان ، صبح امروز در همایش استانی نماز که در مجتمع امام خمینی ( ره ) آموزش و پرورش برگزار شد، گزارشی از اهم اقدامات آموزش و پرورش استان کردستان در راستای توسعه، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ نماز در بین دانش آموزان ارائه کرد و با بیان اینکه در این حوزه 50 برنامه درحال اجرا می باشد؛ گفت: 20 برنامه شاخص با حوزه قرآن، عترت و نماز مرتبط است.

نریمانی از اقامه نماز جماعت در 100 درصد مدارس استان خبر داد و با بیان اینکه از میان سه هزار واحد آموزشی بالغ بر دو هزار 400 مدرسه شرایط اقامه نماز جماعت را دارند؛ اظهارداشت: هزار و 300 مدرسه استان کردستان دارای نماز خانه استاندارد می باشد.

وی از جذب 300 نفر از ماموستایان و روحانیون از طریق مرکز بزرگ اسلامی به عنوان امام جماعت مدارس استان خبر داد و گفت: مشخصات 500 نفر از همکاران فرهنگی نیز علاوه بر این 300 نفر به عنوان امام جماعت مدارس در سامانه ثبت و مشغول به فعالیت می باشند.

نریمانی برگزاری جشن شکوفایی( تکلیف) برای همه دانش آموزان نماز اولی، برگزاری مسابقات انشای نماز در بین 25 هزار و 900 نفر از دانش آموزان، شرکت 4 هزار و 430 نفر دانش آموز در مسابقات اذان و شرکت 4 هزار و 500 نفر دانش آموز در مسابقات احکام را از دیگر اقدامات حوزه قرآن، عترت و نماز استان برشمرد.

نریمانی همچنین اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را یکی از برنامه های ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه قرآن دانست و گفت: در این طرح علاوه بر اینکه دانش آموزان در مدرسه برنامه هایی در حوزه قرآن اجرا می کنند در مساجد همجوار نیز به اجرای برنامه های قرآنی می پردازند.

وی از تجهیز نمازخانه مدارس استان به 7 هزار متر فرش طرح محراب خبر داد و گفت: اختصاص زنگ نماز در برنامه هفتگی دانش آموزان نیز یکی دیگر از کارهای مهم در حوزه قرآن است.

نریمانی برگزاری دوره توانمندسازی مدیران متوسطه اول و دوم ( طرح مبین)، دوره آشنایی با شیوه های دعوت به نماز برای مدرسان آموزش خانواده، دوره توانمندسازی مدیران مدارس غیر دولتی، برگزاری سه هزار گفتمان دینی برای دانش آموزان با همکاری دستگاه های فرهنگی و برگزاری دوره تقریب مذاهب برای 800 نفر از همکاران فرهنگی را از دیگر برنامه های این حوزه عنوان کرد.

وی اجرای طرح حفظ جزء سی ام قرآن کریم را یکی از طرح های موثر و جریان ساز در این حوزه دانست و گفت: تعهد استان شرکت 20 هزار دانش آموز در این طرح بود که با حمایت دستگاه های فرهنگی و مدیرکل آموزش و پرورش استان 50 هزار دانش آموز در سامانه ثبت نام کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در پایان کمک مسئولین استان جهت توسعه و تجهیز نماز خانه های مدارس، تامین امام جماعت مدارس و شرکت مدیران اجرایی در نماز جماعت مدارس از مهم ترین خواسته و انتظار معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از مسئولین و دستگاه های فرهنگی استان بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار