مدیر آموزش و پرورش چناران
حوزه ی پرورشی و تربیت بدنی بهترین عرصه برای تجربه موفقیت برای دانش آموزان است
چناران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش چناران نخستین گردهمایی مشاوران، معاونین و مربیان پرورشی در سال تحصیلی جدیدحوزه ی پرورشی و تربیت بدنی را بهترین عرصه برای تجربه موفقیت برای دانش آموزان دانست.
نخستین گردهمایی مشاوران، معاونین و مربیان پرورشی در سال تحصیلی جدید با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران و ارائه مطالب تخصصی کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دبیرستان امام رضا (ع) برگزار شد
علیرضا کلیدری مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران در جمع مشاورین، معاونین و مربیان پرورشی مدارس چناران گفت:هدف ما از تعلیم و تربیت رشد درصد های ریاضی و زیست و.. در کنکور و صرفا افزایش نمرات دانش آموزان نیست.
وی تصریح کرد: بنده نمی گویم که افزایش این شاخص ها جزء کار مانیست،سخن بنده در این است که تعلیم و تربیت در کشور ما در چمبره ی انتقال محفوظات از محتوای مکتوب به ذهن دانش آموزان متوقف شده است.
مدیر آموزش و پرورش چناران با تاکید بر اهمیت حوزه پرورشی و تربیت بدنی اظهار کرد: حوزه ی پرورشی و تربیت بدنی بهترین عرصه برای تجربه موفقیت برای دانش آموزان است
وی افزود: در این حوزه استعداد های نهفته دانش آموزان شکوفا می شود و سبب ایجاد احساس لذت و خرسندی در آن ها می شود دانش آموزی که از حضور در یک رشته ی ورزشی احساس موفقیت و لذت می کند ممکن است هیچگاه در درسی مثل ریاضی این احساس را نداشته باشد
کلیدری ادامه داد: نقش آفرینی دانش آموزان در حوزه های پرورشی و تشکیلاتی می تواند مانع مطلوبی برای توسعه معضل بی انگیزگی نوجوانان باشد معضلی که از دوره اول متوسطه آغاز می شود و در دوره دوم متوسطه به اوج خود می رسد
وی همچنین افزود: اگر می خواهیم دانش آموزان ما دارای مهارت های فراشناخت باشند به این معنا که خود انگیخته، خود آغازگر وخود ارزیاب باشند باید توجه ویژه به حوزه ی پرورشی و تربیت بدنی داشته باشیم
مدیر آموزش و پرورش شهرستان چناران با تاکید بر اصلاح روش ها و فرایندهای تربیتی گفت: آیا وقت تجدید نظر در روش هایمان نرسیده است؟ آیا نباید بپذیریم شرایط، محیط و شیوه های یادگیری دانش آموزان تغییر کرده است؟ آیا می خواهیم به شیوه ی گذشتگان، یادگیری را برای دانستن بدانیم؟ ماا باید فرایند های تربیتی را چه داخل و چه خارج از مدرسه و چه از سمت اداره و وزارت خانه باید رصد کنیم و بررسی کنیم که چطور می توانیم فرآیند هارا بهبود ببخشیم
وی در پایان گفت: در همه ی حوزه های آموزشی و پرورشی مسائل می بایست دسته بندی شود، به حل مسائل دارای اولویت و مهم بپردازیم و آن ها و را به شکل پایدار و نه به طور سطحی و موقت حل کنیم
ارسال دیدگاه