عسکری خبر داد: تدوین برنامه جامع توانمندی و مهارت روخوانی قرآن با همکاری فراکسیون قرآن و عترت مجلس
تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش جزئیات نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش و معاونان او با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علی عسکری از جلسه مشترک وزیر آموزش پرورش با فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در عصر روز گذشته خبر داد و گفت: «وزیر آموزش و پرورش با همراهی چند نفر از معاونان این وزارت ضمن دیدار با تعدادی از نمایندگان ملّت در جلسه فراکسیون قرآن و عترت شرکت کرد.»
علی عسکری ادامه داد: «در این نشست وزیر آموزش وپرورش با اشاره به سند تحول بنیادین که نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است، مهمترین ساحت کاری و مأموریت آموزش و پرورش را تربیت دینی و قرآنی دانشآموزان معرفی کرد و با اشاره به موانع پیش رو، معضل کنکور را علیرغم قانون حذف کنکور، مانع مهم تربیت فرهنگی و کسب مهارتهای دینی دانست.»
او افزود: «محسن حاجی میرزائی با تشکر از همکاری مجلس و نمایندگان ملت، بر نقش خانواده در تعامل با مدارس و مربیان پرورشی تاکید کرد. او هدفگذاری درست و فرهنگسازی را در این رابطه از وظایف مشترک نمایندگان و آموزش وپرورش اعلام کرد و گفت تعلیم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دانشآموزان مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت است و کارهای خوبی صورت گرفته ولی کافی نیست.»
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش افزود: «در ادامه جلسه علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی، علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی فعالیتهای انجام شده در حوزه مربوط به خودشان را تشریح کردند.»
به گفته علی عسکری در پایان این جلسه اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تشکر از فعالیتهای انجام شده، نقد و تحلیل خود را ارائه کردند و مقرر شد با همکاری هیأت رئیسه فراکسیون آموزش و پرورش برنامهای جامع برای توانمندی و مهارت روخوانی قرآن به ویژه در مقطع ابتدایی تدوین و اجرا شود.
ارسال دیدگاه