در دومین کارسوق کشوری مهندسی ژنتیک

مهاجرانی: علم نافع کمک می‌کند انسان‌های بهتری باشیم

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان معتقد است علم نافع است که کمک می‌کند ما انسان‌های بهتری باشیم.

کد مطلب: ۹۶۵۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرانی: علم نافع کمک می‌کند انسان‌های بهتری باشیم

به گزارش روابط عمومی مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در مراسم دومین کارسوق کشوری مهندسی ژنتیک گفت: «یقیناً یادگیری علوم اثربخش امروزی باعث داشتن حرف در اقتصاد جهان می‌شود، اما علم نافع است که کمک می‌کند ما انسان‌های بهتری باشیم، بودن در مدارس استعدادهای درخشان باعث مسئولیت پذیری بیشتر شما و ماست.»

مهاجرانی افزود: «ما نباید از موضوعات دیگر اجتماع دور شویم چراکه در مقابل مسائل و مشکلات کشور مسئول هستیم. جدا شدن این مدارس به معنای ویژه بودن نیست، بلکه وظیفه شما ویژه است، شما باید در شأن حمایت مقام معظم رهبری کارکرد داشته باشید.»

او ادامه داد: «کار عظیمی که سنایی،‌ شاعر هدف از آفرینش را آن کار عظیم می‌داند، برای ما خدمت عالمانه است، رفع غرور و انجام شایسته کارها مسئولیت ماست لذا ارزش‌هایمان را بر چیزهای کوچک تنظیم نکنیم.»

نقشه جامع پژوهش مدارس استعدادهای درخشان در آینده نزدیک در استان البرز کلید می‌خورد سالار

قاسمی،‌ مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در این مراسم گفت: «از دغدغه و پیگیری رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در خصوص سمپاد و دفاع از سرمایه‌های انسانی کشور که نخبگان سمپادی هستند،‌تشکر و قدردانی می‌کنم. اکنون باید توجه ما به به کار پژوهشی و تحقیقی بیشتر از خروجی کار باشد.»

او با بیان اینکه 400 گروه در این دوره از کارسوق شرکت کردند گفت: «در برنامه امروز 23 گروه برگزیده، شامل 14 گروه دختران و 9 گروه پسران دورهم جمع شده‌اند. این موضوع را تاکید می‌کنم که نقشه جامع پژوهش مدارس استعدادهای درخشان در آینده نزدیک در استان البرز کلید می‌خورد.»

اختتامیه کارسوق نقطه آغازی برای فعالیت‌هاست

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در ادامه این مراسم گفت: «استان البرز مرکزی برای زیست فناوری در کشور شده است و این جای تقدیر و بالیدن دارد، همچنین باید از شما که وارد این مقوله شده‌اید تقدیر کرد. شما در مسیر درستی افتادید زیرا تقلید از خلقت خدا می‌کنید.»

قانعی افزود: «صحنه عمل آزمونِ علم و انجام کار بزرگ است، حوزه حافظه غرورآفرین است اما وارد شدن در عمل باعث خشوع می‌شود. هرچه پیش بروید احساس بی‌علمی می‌کنید و این خوب است و موجب پیشرفت و یادگیری می‌شود.»

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختتامیه این کارسوق را نقطه آغازی برای فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی دانست.

در پایان این مراسم از 23 تیم برگزیده و برتر شرکت‌کننده در کارسوق تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار