مدیرطرح پیمایش ملی خانواده در گفتوگو با پانا خبر داد:
سهم 3 دهم درصدی فضای مجازی در ازدواج جوانان
تهران (پانا) - مدیر طرح پیمایش ملی خانواده با اشاره به نتایج این طرح در سال 97 گفت در پیمایشی که صورت گرفت مشخص شد 3 دهم درصد از نحوه آشنایی افرادی که با یکدیگر ازدواج کردهاند از طریق اینترنت صورت گرفته است.
مرضیه ابراهیمی در گفتوگو با پانا درباره پیمایش ملی خانواده اظهار کرد: «در پیمایش ملی خانواده طبق نظرسنجیهایی که از متاهلان درباره نحوه آشنایی آنها صورت گرفته است، بیشترین نحوه آشنایی از طریق معرفی خانوادهها بوده است و سه دهم درصد از طریق اینترنت بوده است.»
عضو هیات علمی گروه جامعهشناسی دانشگاه شهید بهشتی گفت: «در این پیمایش دریافتیم که هنوز الگوهای سنتی در میان جوانان مجرد و در میان متاهلان، الگوهای مهمی در همسرگزینی هستند.»
وی با بیان اینکه هدف از اجرای این پیمایش ارائه تصویر دقیق از وضع خانواده در ایران است، گفت: «از موضوعات و مسایل مرتبط با قبل از ازدواج و نحوه آشنایی زوجین با یکدیگر تا موضوعات مرتبط با زندگی خانوادگی و موضوعات مرتبط به پایان زندگی خانوادگی و طلاق و ابعاد مختلف خانواده در این پیمایش مد نظر قرار گرفته است.»
مدیر طرح پیمایش ملی خانواده با بیان اینکه قرار است این طرح دو سال یا سه سال یکبار تداوم داشته باشد، درباره خروجی طرح پیمایش ملی خانواده گفت: «در این پیمایش جامع همه مسایل خانواده از جمله طلاق و آسیبهای اجتماعی مربوط به خانواده در نظر گرفته شد و اطلاعاتی که به دست میآید در اختیار سازمانهای حامی که وجود دارد قرار میگیرد و برای آن برنامهریزیهای لازم صورت میگیرد. از آنجا که پیمایش ملی خانواده به صورت منطقهای نیست و به صورت ملی انجام میشود، بنابراین برای سیاستگذاری و برنامهریزی قابلیت تعمیم دارد.»
وی تأکید کرد: «حاصل پیمایش حاضر مجموعهای از دادهها و اطلاعات حوزه خانواده در مناطق شهری ایران است. این مجموعه ارزشمند از اطلاعات علاوه بر ارایه تصویری دقیق و تعمیم پذیر از وضعیت خانواده در ایران این امکان را فراهم کرده تا در قالب تحلیل ثانویههای موضوعی، ابعاد مختلف خانواده با دقت و تمرکز بیشتر و مبتنی بر چارچوبهای نظری متناسب، مورد تحلیل و تبیین قرار گیرد.»
ارسال دیدگاه