در راستای اقدامات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، ۱۲ برنامه در استان اجرا می شود

سنندج(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: در راستای اقدامات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و تفاهم نامه وزارتی، ۱۲ برنامه در سال تحصیلی جاری در استان اجرا می شود .

کد مطلب: ۹۶۳۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
در راستای اقدامات کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ، ۱۲ برنامه در استان اجرا می شود

رشید قربانی مدیر آموزش وپرورش کردستان، در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه آموزش و پرورش که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، به تشریح تفاهم نامه برنامه های کمیته در سال تحصیلی جاری پرداخت و گفت: این برنامه ها در پنج محور اصلی عملیاتی می شود.

وی شناسایی و معرفی فضاهای مجازی ایمن و پاک در حوزه تعلیم و تربیت دینی به دانش آموزان را اولین برنامه ابلاغی عنوان کرد و با بیان اینکه ۴۰۰ مدرسه برای اجرای این برنامه پیش بینی شده است، بر پوشش کامل دانش آموزان و اجرای کیفی آن تاکید کرد.

قربانی جذب و اعزام مبلغان با تجربه حوزه های علمیه در مدارس در راستای برگزاری جلسات، گفتمان های دینی دانش آموزی، مناسبت های دینی و ملی و... را دیگر برنامه ابلاغی بر شمرد و گفت: حضور مبلغان باید با هماهنگی لازم صورت گیرد.

وی تامین و استقرار روحانی در مدارس توسط حوزه های علمیه با اولویت مدارس طرح امین، طرح روشنا و ... ، تامین، تربیت و اعزام ۳۵۰ نفر از روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس را از دیگر برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان برنامه ریزی و هماهنگی دیدار دانش آموزان با علما و فضلای حوزه های علمیه در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و همکاری در اجرای طرح پیوند مدرسه و مسجد را از دیگر برنامه های کمیته عنوان کرد و گفت: در اجرای این برنامه مدارس نزدیک مساجد برنامه های فرهنگی و نماز جماعت خود را در مساجد برگزار می کنند .

قربانی در ادامه گفت : ساماندهی، تامین و نظارت و ارزیابی فعالیت کمیته های شهرستانی ، هماهنگی، جذب و بکارگیری طلاب در آموزش و پرورش به عنوان سرباز طلبه برای فعالیت در مدارس شبانه روزی و مدارس مناطق محروم از برنامه های دیگر استان است .

نایب رییس کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان هم چنین در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه برنامه های توانمند سازی روحانیون شاغل در آموزش و پرورش در قالب دوره‌های آموزشی، توانمند سازی مدیران، معلمان و کارشناسان ، آموزش و تربیت مبلغان و آموزش دانش آموزان با موضوع سبک زندگی و حجاب و عفاف را از برنامه کمیته همکاری در سال تحصیلی جاری ذکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار