رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان:

انجمن اولیا و مربیان مظهر و نماد همکاری بین دو کانون خانه و مدرسه است

زنجان (پانا) - جلسه منتخبین انجمن اولیا و مربیان با حضور فیروز مهدی رئیس سازمان دانش آموزی و صیادی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان در سالن شهید آوینی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا و مربیان  مظهر و نماد همکاری بین دو کانون خانه و مدرسه است

فیروز مهدی رئیس سازمان دانش‌آموزی در این جلسه ضمن تبریک هفته پیوند مدرسه با اولیا، مدرسه را کانون فعالیت فرهنگی، آموزش و تربیت محله نامید.

مهدی با اشاره به اهمیت انجمن اولیا و مربیان، انجمن اولیا و مربیان را مظهر و نماد همکاری بین دو کانون خانه و مدرسه دانست و اظهار کرد: «فعالیت هیچ یک از این دو کانون بدون همکاری دیگری موفقیت‌آمیز نخواهد بود جهت جلوگیری از این گسست باید انجمنی پرشور، قوی و علاقه‌مند انتخاب نمود تا رابطه بین مدرسه و خانه منسجم‌تر شود و بازخورد آن در موفقیت دانش‌آموزان تاثیرگزار باشد.»

مهدی افزود: « باید دو کانون خانه و مدرسه بعنوان یک نهاد مشترک تربیتی تلقی شوند که مجموعه سیاست‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش را مشترکا اجرا نمایند. این دو کانون بایدبرنامه‌های خود را بر اساس یک سیاست، یک خط و مشی و یک بینش اداره نمایند».

مهدی خطاب به اولیا گفت: « اولیا به عنوان صاحبان اصلی سرمایه‌های با ارزش، دارای حق اظهار نظر، حق نظارت و در بعضی مسائل حق دخالت در مسائل آموزش و پرورش هستند. تنها در این شرایط فرایند پیچیده و عمیق تعلیم و تربیت می‌تواند به شکل صحیح و شایسته اجرا شود و موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم سازد.»

مهدی برقراری ارتباط صحیح اولیا با دانش‌آموزان را از بسیار با اهمیت خواند و گفت: «اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که پدر و مادر باید توجه داشته باشند برقراری ارتباط صحیح با فرزندان است که امیدواریم با آرامش و صبوری تمام به فرزندان خود گوش فراداده و در جهت حل مسائل و مشکلات آنها که جز با دوستی عمیق امکان‌پذیر نیست، تلاش نمایند.»

مهدی در پایان جلسه از تلاشهای همه‌ی اولیا و منتخبین انجمن اولیاو مربیان تقدیر و تشکر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار