فاطمه مهاجرانی: مدارس تیزهوشان تنها درساحت علمی خلاصه نشود
تهران (پانا) - رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش گفت که مدارس تیزهوشان نباید تنها درساحت علمی خلاصه شود بلکه توجه به تمامی ساحتهای ششگانه تعلیم وتربیت بسیار ضرورت دارد.
![فاطمه مهاجرانی: مدارس تیزهوشان تنها درساحت علمی خلاصه نشود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZWIwMjYOj7J0/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHNkArowfO-ucsAIKXaKdntA,,/ZWIwMjYOj7J0.jpg)
به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی عصر یکشنبه درمراسم بهره برداری از آموزشگاه ۱۲ کلاسه میناب افزود: باید همزمان با داشتن بینش علمی افرادی متفکر و خلاق را در مدارس تیزهوشان تربیت کرد که برای دستیابی به این امر علاوه بر توجه به ساحت علمی باید چگونه تفکرکردن و نظم فکری را نیز به دانش آموز یاد داد.
وی بیان داشت: دانش آموزان همچون مسوولان باید مسوولیت پذیر باشند و به وظیفه خود در پرداختن به بعدهای مختلف تربیتی از جمله ساحت علمی، اعتقادی، اقتصادی، محیط زیست، سیاسی و غیره، تلاش کنند.
این مسوول در وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: در مدارس تیزهوشان تنها بدنبال تربیت دانش آموزان «تست زن» نیستیم بلکه باید دانش آموزانی خلاق و متفکر را تربیت کرد تا یاد بگیرند از آنچه فراگرفته به عنوان یک شهروند بخشنده و مسوولیت پذیر به دیگران ببخشد.
مهاجرانی گفت: دانش آموزان مدارس سمپاد از نخبههای جامعه هستند که باید یاد بگیرند درست بیاندیشند، کارآمد باشند و خلاقیت را در جامعه آینده ترویج دهند.
مهاجرانی همچنین با اشاره به ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه تیزهوشان میناب توسط خیران در صنایع غرب هرمزگان ادامه داد: خیران مدرسه ساز واژه گذشت از آنچه دارند را بخوبی معنا بخشیدند و در مسیر سخت «تربیت شهروند کارآمد برای فردایی روشن»، همراه دستگاه تعلیم و تربیت هستند.
وی گفت: این گذشت خیران از آنچه دوست دارند، میتواند نکته آموزنده مناسبی برای دانش آموزانی باشد که بعنوان مسوول، آینده کشور را رقم خواهند زد.
ارسال دیدگاه