حاجیمیرزایی: معلمان اصلیترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشتههای ما هستند
آیین بهرهبرداری از مدارس سیلزده، برچیدن مدارس خشتی- گلی و جمع آوری بخاریهای نفتی غیر استاندارد گلستان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد
گرگان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد هر خواستهای که نظام تعلیم و تربیت داشته باشد با وجود کمبودهها به وسیله «معلمان باکیفیت» قابل اجرا خواهد بود.
محسن حاجیمیرزایی صبح امروز، ۲۵ مهر ۹۸،در آیین بهرهبرداری از مدارس آسیبدیده از سیل، برچیدن مدارس خشتی- گلی و جمع آوری بخاریهای نفتی غیر استاندارد گلستان که با حضور معاونان وی و مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان ایرانشهر گرگان برگزار شد، گفت: عملیات تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت و کلاس مناسب برای همه دانش آموزان سیلزده استان فراهم شده است.
وی ادامه داد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و کمک خیران آنها را مناسب سازی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.
وی گفت: کار ساخت مدارس زیر سه کلاس تمام شد و احداث مدارس با سه کلاس بیشتر تا پایان امسال تمام میشود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ایمنسازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سالهای گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم شدند.
حاجیمیرزایی با اشاره به این که ۳۰ درصد مدارس به مقاومسازی دارند، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.
وی گفت: در جلسه روز گذشته، خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاومسازی کنیم.
حاجیمیرزایی اظهار امیدواری کرد همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاسهای خشتی و گلی هستیم روزی مقاومسازی کل مدارس را جشن بگیریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمعسازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ماست زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.
امسال در کشور ۱۵ میلیون و ۱۴۰هزار دانش آموز در ۱۱۰هزار کلاس درس آموزش میبینند.
حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابند.
وی بیان کرد: محل اختلاف این بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل میشود. تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل، پیشرفت در تربیت انسانهاست.
حاجیمیرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود را مسئول میداند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.
وی با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلیترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشتههای ما هستند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواستهای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران میشود، اظهارکرد: در صورتی کشور میتواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰هزار معلم برای سال تحصیلی امسال گفت: این کمبود با تاخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه میداد و بهکارگیری یکسوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حقالتدریسیها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.
حاجیمیرزایی افزود: آییننامه تبدیل وضعیت معلمان حقالتدریس و مربیان پیشدبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب میشوند.
ارسال دیدگاه