‌‌توزیع ۳۴۰ پنل خورشیدی و ۵۰۰ تانکر آب در بین عشایر‌ اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور عشایر اردبیل از ‌‌توزیع ۳۴۰ پنل خورشیدی و ۵۰۰ تانکر آب در بین عشایر‌ اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
‌‌توزیع ۳۴۰ پنل خورشیدی و ۵۰۰ تانکر آب در بین عشایر‌ اردبیل

معرفت آذری در جریان بازدید از قشلاقات عشایر اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر از مشکلات اساسی عشایر در استان اردبیل راه دسترسی و آب آشامیدنی بوده که تلاش و جدیت بر این است تا با پیگیری‌های لازم زمینه برای حل این مشکلات را فراهم آوریم.

او از اختصاص 30 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به قشلاقات استان در سال 98 خبر داد و افزود: با اختصاص این اعتبارات تلاش می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات قشر عشایر در مناطق قشلاقی را کاهش داده و بتوانیم از آب آشامیدنی بهره‌مند کنیم.

مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه در زمینه تامین نهاده های دامی عشایر نیز اقدامات لازم انجام شده است، تصریح کرد: قرارداد تامین دو هزار تن نهاده دامی گندم و جو امسال منعقد شده تا این نهاده‌های دامی در قشلاقات عشایر استان توزیع شود.

آذری از توزیع 500 تانکر آب در بین عشایر استان در مناطق قشلاقی خبر داد و گفت: 340 پنل خورشیدی نیز برنامه‌ریزی شده تا در قشلاقات عشایر استان توزیع شود.

او با اشاره به وجود چهار هزار و 200 خانوار عشایری در حال کوچ در سطح استان بیان کرد: عشایر استان در مجموع 12 هزار و 800 خانوار بوده که 5.4 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که در 572 قشلاق، 237 ییلاق، هفت زیست‌بوم، 51 سامانه و یک هزار و 527 اوبه زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر استان با اشاره به ارزش سالانه دو هزار میلیارد تومانی تولیدات عشایر استان اظهار کرد: سالانه 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 43 هزار و 500 تن شیر، یک هزار و 500 تن پشم، پنج هزار و 400 تن پنیر، هشت هزار و 100 محصولات باغی، 91 هزار تن محصولات زارعی و 23 هزار متر مربع صنایع دستی مانند فرش، گلیم و جاجیم توسط عشایر استان تولید و روانه بازار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار