در گردهمایی مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان عنوان شد:
آموزش و پرورش خراسان رضوی ؛ حائز رتبه برتر کشور در حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی
مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون آموزش متوسطه این اداره کل، گردهمایی مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی استان به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد در پژوهش سرای ثابت برگزار شد.
قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این گردهمایی گفت: خوشحال هستیم که آموزش و پرورش استان در حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی برای دومین سال پیاپی رتبه برتر کشور را کسب کرد و این مهم جزء با برنامه ریزی، تلاش و همت تمامی دبیران استان محقق نمی شد.
وی افزود: رویکرد آموزش در دنیا بطور مستمر در حال تغییر و تکامل است و آموزش برای زیستن، آموزش برای بهتر زیستن و آموزش برای باهم زیستن جای خود را به آموزش پژوهش محور داد و رویکرد پروهشی مطرح گردید.
خدابنده ادامه داد: دانشگاه ها در جهت تحقق رویکرد پژوهشی پارک های علم و فناوری را تاسیس کردند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش یافته و کارهای تحقیقاتی جنبه تجاری به خود بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز در راستای این رویکرد آموزشی، پژوهش سراهای دانش آموزی را بنیان نهاد تا بتواند در جهت عملیاتی کردن طرح ها و ایده های دانش آموزی گام بردارد.
وی تصریح کرد: بر طبق سند تحول بنیادین باید با ایجاد موقعیت ها و فرصت های جدید یادگیری و نیز استفاده از محتواهای جدید آموزشی در جهت تربیت تمام ساحتی گام برداریم و پژوهش سراهای دانش آموزی می توانند این موقعیت ها را فراهم سازند.
خدابنده در پایان گفت: پژوهش سراها مراکز علمی پژوهشی هستند که موقعیت ها و فرصت های یادگیری و آموزش را به فضای خارج از کلاس درس انتقال می دهند و دانش آموزان با استفاده از کار گروهی و مشارکت به نتایج بسیار خوبی دست پیدا می کنند و در این بین ذکر این نکته حائز اهمیت است که در بسیاری از طرح ها و ایده های دانش آموزی امکان تولید، تجاری سازی و بهره وری اقتصادی وجود دارد و پژوهش سراهای دانش آموزی می توانند این بستر را مهیا کنند.
قابل ذکر است در ابتدای این مراسم رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۴۹ پژوهش سرای دانش آموزی در استان با تاکید بر تعلیم و تربیت تمام ساحتی فعال و مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: پژوهش سراهای دانش آموزی کانون جذب دانش آموزان توانمند و همچنین کانون توانمندسازی دانش آموزان می باشند و همیشه فعالیت و تولید در آن جریان دارد.
صابری تولایی تصریح کرد: اگر بخواهیم عصاره دستاوردهای آموزش و پرورش را جستجو کنیم قطعا کانون و مرکز این دستاوردها، پژوهش سراهای دانش آموزی می باشد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی دستاوردها، توفیقات و نتایج بسیار خوبی برای آموزش و پرورش به ارمغان آورده اند و ایده ها، خلاقیت ها و توانمندی های دانش آموزان را به منصه ظهور می رسانند و حتما باید در جهت توسعه و ارتقاء این مراکز علمی پژوهشی حرکت کرد
شایان ذکر است در پایان این مراسم از دانش آموزان و مدیران برتر حوزه پژوهش سراهای دانش آموزی تقدیر به عمل آمد.
ارسال دیدگاه