حاجیمیرزایی: آموزش و پرورش بزرگترین رسانه کشور با ارتباطی پایدار است
ساری (پانا) - وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش را بزرگترین رسانه کشور برشمرد که دارای بیشترین مخاطب با ارتباط پایدار است.
محسن حاجی میرزایی امروز در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی مسئولان و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور که در رامسر و به میزبانی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد، گفت: «همه ما در خصوص قرآن مسئول هستیم و آیه تکاندهنده «قال الرسول یا ربِّ انَّ قومی اتخذوا هذا القرآن مهجوراً» به وضوح نشان میدهد این یک مسئولیت یقینی است. بزرگان گفتهاند هر مسئولیت یقینی، نیازمند برائت یقینی است یعنی هر وظیفهای که انجام آن برای ما یقینی و محرز شد، باید محرز شود که ما نیز به تکلیف خود عمل کردیم چون درخصوص موضوعی چون قرآن، خود خداوند از ما حساب خواهد کشید.»
او با اشاره به حدیث معروف ثقلین که «فرآن و عترت را همراه و همگام با هم معرفی کرد»، افزود: «این حدیث نشان می دهد که ما همین مسئولیت یقینی را در خصوص «عترت» هم داریم و در این خصوص نیز باید دقیق و درست عمل کنیم.»
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به حدیث مشهور «ان الصلاه عمود الدین و ان قُبِلَت ، قُبِلَ ما سواها و ان رُدَّت، رُدَّ ما سواها» اشاره کرد و گفت: «این حدیث متواتر به وضوح تاکید دارد معیار همه اعمال و عبادات، نماز است و بر این اساس، نماز نیز باید جایگاهی ویژه در برنامههای عبادی ما داشته باشد.»
حاجیمیرزایی همچنین به کلامی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «نماز ثمره حکومت صالحان است و ما اگر بخواهیم بفهمیم که درست عمل کردیم یا نکردیم، نماز شاخص معتبری است. اساساً صلاح یک جامعه، پیوند جداییناپذیری با برگزاری نماز دارد و این ارزیابی پیش از آنکه در سخنان و بخشنامه ها باشد، باید در برنامههای ما خود را نشان دهد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین ضمن قدردانی از تلاش همه خادمان قرآن در خانواده بزرگ آموزش و پرورش گفت: «آموزش و پرورش بزرگترین و متمایزترین رسانه کشور است، هم به لحاظ گستردگی مخاطبان و هم به لحاظ پایداری ارتباط.»
او افزود: «آموزش و پرورش به عنوان یک رسانه بزرگ، ارتباط منظم و برنامهریزی شده با مخاطبان خود دارد، ارتباطی که لحظهای و آنی نیست بلکه در نه ماه از سال این ارتباط برقرار است ضمن اینکه تفاوتهای موجود میان مخاطبان را مورد اعتنا قرار میدهد و نوع ارتباط با مخاطبان در آموزش و پرورش، چهره به چهره و بسیار موثرتر از ارتباطات صرفا الکترونیکی است.»
وی با اشاره به سخنان معاون پرورشی و فرهنگی وزارتخانه در خصوص کمبود نیرو در حوزه پرورشی آموزش و پرورش گفت: «وضع نیروی انسانی در آموزش و پرورش مشکلاتی دارد اما باید با برنامهریزی این مشکلات را مدیریت کنیم.»
حاجی میرزایی همچنین گفت: «در سند تحول بنیادین تربیت در شش ساحت دیده شده و برای هر کدام از این شش ساحت در تمام ۱۲ پایه تحصیلی برنامهریزی شده است.»
ارسال دیدگاه