آموزش و پرورش آذربایجان غربی برای تحقق عدالت آموزشی تلاش می کند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به شرایط محرومیت و مرزی بودن استان، آموزش و پرورش برای تحقق عدالت آموزشی تلاش می کند.

کد مطلب: ۹۵۸۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش آذربایجان غربی برای تحقق عدالت آموزشی تلاش می کند

ابراهیم محمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار داشت: امسال، بالغ بر ۶۰۰هزار دانش آموز در قریب به پنچ هزار مدرسه با راهبری ۳۶هزار معلم سالتحصیلی را آغاز کردند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در سطح استان، هیچ کلاس درسی در یک مهر بدون معلم نبود.

محمدی با بیان اینکه شعار آموزش و پرورش استان، آموزش و پرورش منسجم و برنامه محور است؛ ادامه داد: مبنای عمل آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، است و سند ۲۰۳۰هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مدرسه محوری، تربیت شش ساحتی و تعمیق باروهای دینی دانش آموزان از جمله مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به فعالیت بیش از سه هزار مدرسه روستایی در سطح استان، تحقق عدالت آموزشی مورد توجه ویژه است.

وی افزود: فعالیت ۱۹مدرسه تک دانش آموزی و ۱۱۲مدرسه شبانه روزی نشان همت آموزش و پرورش استان برای تحقق عدالت آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، چهار رکن اساسی در نظام تعلیم و تربیت را حاکمیت، نهادهای دولتی و غیر دولتی، رسانه و خانواده عنوان کرد.

محمدی گفت: اگر در هر کدام از ۲۵هزار کلاس درس استان تنها در طول سال یک مشکل رخ دهد یعنی آموزش و پرورش استان با ۲۵هزار مشکل مواجه است و این مهم تنها با تعامل و مساعدت کلیه دستگاه های حاکمیتی، فرهنگی و اجرایی ممکن خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: نشاط اجتماعی تنها در صورت بانشاط کردن مدارس ممکن خواهد بود و این مهم در دستور کار قرار دارد.

محمدی اذعان کرد: آموزش و پرورش استان، در شاخص های اختصاصی و عمومی در دو سال متوالی رتبه برتر جشنواره شهید رجائی را کسب نموده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس و الگودهی مناسب برای دانش آموزان مورد تاکید است؛ خاطر نشان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز نیز آموزش و پرورش استان همواره رتبه برتر را در بین دستگاههای اجرایی کسب نموده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: امروز آسیبهای اجتماعی از طریق فضای مجازی فرزندان ما را تهدید می کند لذا آموزش و پرورش برای این حوزه برنامه های ویزه ای در نظر دارد.

وی تاکید کرد: با نزدیکی به انتخابات، اجازه نخواهیم داد تا سیاسی کاری ها در آموزش و پرورش ورود کند و این مهم مطالبه مقام معظم رهبری است.

محمدی در پایان اظهار امیدواری کرد تا نظام تعلیم و تربیت کشور بتواند نسلی همچون شهید باکری و حججی تربیت کند.

گفتنی است فرهنگیان و دانش آموزان همواره در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه حضور پرشور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار